شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۲۴:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت ۱۲:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

شبکه فرعی آبیاری پایاب سد قشلاق سنندج به بهره ‌برداری رسید

همزمان با آغاز ششمین روز از طلیعه دهه فجر با حضور استاندار کردستان و معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد قشلاق سنندج به میزان یک هزار و ۵۰۰ هکتار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه، آیین افتتاح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار پایاب سد قشلاق سنندج با حضور استاندار کردستان، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشوری و استانی، برگزار شد.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و برای اجرای آن هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در مجموع هزار و ۵۲۸ هکتار از اراضی بالادست و پایین دست کانال در روستاهای قلیان، خلیچیان، باباریز و نایسر از خدمات این طرح بهره مند می شوند.

پایاب سد قشلاق سنندج با سه‌ هزار هکتار مساحت، از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود که امروز ۱۵۰۰ هکتار از اراضی آن آبی شد.

با افتتاح این پروژه زمینه اشتغال مستقیم برای هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد می شود و جمعیتی بیش از ۱۴ هزار و ۷۲۶ نفر از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

بر اساس این گزارش و طبق اظهارات مسئولین جهاد کشاورزی، در دهه فجر امسال ۶۵ طرح کشاورزی با چهار هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار در استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.