پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۶:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۰:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

با همت دولت سیزدهم در دهمین روز دهه فجر؛

اردوگاه کشوری شهید چمران در مریوان  کلنگ‌زنی شد

با حضور استاندار کردستان، کلنگ اردوگاه کشوری فرهنگی، تربیتی و تفریحی شهید چمران مصوب سفر ریاست جمهوری با تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در مریوان بر زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز شنبه ۲۱ بهمن ماه، در دهمین روز از دهه مبارک فجر،
اردوگاه کشوری فرهنگی، تربیتی و تفریحی شهید چمران مصوب سفر ریاست جمهوری در مریوان  کلنگ زنی شد.

استاندار کردستان در آیین کلنگ‌زنی این اردوگاه اظهار کرد: امیدواریم این اردوگاه با امکانات عالی در بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف، میزبان اردوهای یکروزه و چند روزه ، مسابقات ورزشی و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای دانش‌آموزان سراسر کشور باشد.

زارعی کوشا تبادلات فرهنگی در حوزه گردشگری در بستر این اردوگاه را از دیگر مزیت‌های آن برشمرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های فراوان جهت احداث این اردوگاه طی ۲ سفر استانی رییس جمهور به کردستان مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و جذب شد که به فضل الهی امروز کلنگ احداث آن بر زمین زده شد.

این اردوگاه حدود ۱۳۵ هزار متر مربع مساحت دارد و قرار است در آینده میزبان دانش‌آموزان از نقاط مختلف کشور باشد.

برای اجرایی کردن این پروژه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است که ۴۰۰میلیارد ریال آن مصوبه دور اول سفر ریاست جمهوری و ۲۰۰میلیارد ریال مصوبه دور دوم سفر است و در آینده بخش‌های تکمیلی آن نیز انجام می شود.

این اردوگاه می تواند میزبان اردوهای دانش‌آموزی در قالب اسکان موقت باشد و ظرفیت برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی و مهارتی نیز برای دانش آموزان را داشته باشد.