پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۳۱:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۳:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

مدیریت استان هیچ‌ نامزدی در هیچ یک از حوزه های انتخابات ندارد و تنها به برگزاری سالم و امن انتخابات می اندیشیم/ ایجاد جهش توسعه ای کردستان با اجرای پروژه‌های سفر رییس جمهور/کارت پیله‌وری الکترونیکی برای مرزنشینان صادر می‌شود/ افتتاح خانه بهداشت روستایی/ کلنگ زنی پروژه آسفالت راه روستایی سیاناو

استاندار کردستان با بیان اینکه تمام تلاش ما بهره گیری از تمام فرصت ها برای ارتقاء شاخص های پیشرفت در استان است ، گفت: مصوبات سفرهای رییس جمهور محترم و اجرای پروژه‌های کلان ، زمینه جهش توسعه‌ای کردستان را ایجاد کرده است.

برگزاری جشن بزرگ انقلاب با حضور استاندار در جمع مرزنشینان؛

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان، در ادامه سفر‌های شهرستانی استاندار در جشن بزرگ انقلاب که در محل مسجد روستای اسکول از توابع  شهرستان مریوان برگزار شد در جمع صمیمی مردم این روستا حضور یافت و در دیدار چهره به چهره با مردم روستا‌های سیاناو، نی، اسکول و سایر روستاهای اطراف با شنیدن درخواست‌ها و مطالبات مردم، در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

زارعی کوشا در مسجد جامع این روستا  با بیان اینکه وجب به وجب این منطقه یادگار خون شهدا و نشانه ایثار و رشادت و بزرگی مردم این دیار است، اظهار کرد: وقتی از دفاع مقدس در کشور روایت می‌شود با افتخار می‌گوییم وجبی از خاک این استان به اشغال دشمن در نیامد و این نتیجه مرزداری مرزبانان این استان، ایثارگری رزمندگان جانبازان،شهدا و اهالی این منطقه است که از خود گذشتند تا امروز ما در امنیت و سلامت زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان و عزیزانی که در مسیر شهادت گام نهادند و حرکت کردند با جانفشانی و از خود گذشتگی مصداق درجات ابرار به فرموده قرآن کریم هستند و همه ما مدیون بزرگی و استقامت و قیام امام راحل(ره) هستیم .

طبق اظهارات استاندار کردستان، پروژه‌های مصوب سفرهای رییس جمهوری در کردستان بسیار شاخص و تحول آفرین بوده و سه سفررییس جمهور بیش از ۳۰۰هزار میلیارد ریال برای استان مصوبه دربرداشت که جهش خوبی در توسعه استان ایجاد کرده است.

زارعی کوشا با بیان اینکه سهم شهرستان مریوان از این مصوبات سهم خوبی بوده است چرا که ظرفیت و پتانسیل لازم را برای توسعه و پیشرفت در بخش‌های مختلف را دارد.

وی ادامه داد: در حوزه راه روستایی در ۲سال  گذشته ۳۶۶کیلومتر راه افتتاح شده که نسبت به دوره‌های گذشته بی نظیر بوده است، ضمن اینکه
در حوزه‌های دیگر از جمله طرح هادی و آسفالت معابر روستایی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: تمام تلاش ما این است  که در پایان دولت سیزدهم نقاط مختلف استان کردستان در همه شاخص‌ها به میانگین کشوری و یا بالاتر از میانگین کشوری برسد.

زارعی کوشا اظهار کرد: سعی کرده ایم در ۲سال گذشته از همه فرصت ها برای جذب اعتبارات و نگاه ویژه دولت بهره بگیریم و بحمدالله تا حدود زیادی موفق شده ایم.

وی در ادامه به کلنگ‌زنی مسیر جاده نی-سیاناو به طول ۱۰کیلومتر اشاره کرد و گفت: از امروز عملیات اجرایی آن شروع شده است و از راهداری و سازمان مدیریت انتظار می رود این پروژه در اولویت تخصیص‌ها باشد تا هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان با تاکید بر تلاش برای رفع مشکل مرزنشینان ادامه داد:مرز در تمام دنیا به عنوان ناموس یک کشور و مملکت شناخته می‌شود و وظیفه مرزبانی در این زمینه خیلی سنگین است که از مرز حفاظت کند و ما نیز تا جایی که قانون اجازه دهدتلاش می کنیم تسهیل گر مشکلات مرزنشینان باشیم.

زارعی کوشا به صدور کارت‌ الکترونیکی جهت کمک به معیشت مرزنشینان نیز گریزی زد و افزود: کارت‌های مرز نشینی برای افرادی که طبق  قانون مرز نشین محسوب می‌شوند، صادر خواهد شد.

استاندار کردستان به مساله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت گسترده در انتخابات از دیگر اقداماتی است که دست ما را برای پیگیری و مطالبه‌گری بازتر می‌کند و بی شک با بصیرت مردم خوب استان مشارکتی حماسی در این رویداد خواهیم داشت.

زارعی کوشا یادآور شد: دولت چه در سطح کلان و چه در استان هیچ نامزد و کاندیدای بخصوصی ندارد و فقط برگزار کننده این رویداد هستیم و تمام تلاش ما امنیت و سلامت انتخابات است.
وی تاکید کرد وظیفه ما تمهید مقدمات و اجرای صحیح انتخابات است و تشخیص گزینه اصلح به عهده مردم‌است و هیچ مدیری در استان حق جانبداری از کاندیدایی ندارد.

گفتنی است ؛در این سفر دکل همراه اول روستای اسکول کلنگ زنی شد و خانه بهداشت این روستا نیز به بهره‌برداری رسید.
هچنین کلنگ ۱۰ کیلومتر راه روستای سیاناو نیز بر زمین زده شد.