پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۶:۳۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۳ ساعت ۱۶:۰۹
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جلسه مدیریت بحران شهرستان سقز با حضور استاندار؛

ضرب‌الاجل استاندار برای تسریع در برقراری مجدد انشعاب برق روستاهای سقز

استاندار کردستان بر تامین و تسریع وصل مجدد انشعاب برق قطع شده به دلیل آسیب وارد‌ شده به تیرهای برق در روستاهای سقز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی کوشا” امروز پنجشنبه سوم اسفند ماه در ادامه سفر یک روزه به شهرستان سقز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که با دستورکار بررسی وضعیت برق روستاها تشکیل شد، حضور یافت.

وی در این جلسه از نزدیک در جریان پیشرفت کار قرار گرفت و برنامه ریزی لازم برای بازسازی خطوط آسیب دیده و تامین برق پایدار مشترکین را اولویت ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام کرد.

استاندار کردستان از زحمات نیروهایی که مشغول نصب تیرهای برق و برقراری مجدد برق روستاهای استان به ویژه سقز هستند، قدردانی کرد و گفت: عوامل متعددی به ویژه بارش برف و افزایش سرعت جریان باد منجر به شکسته شدن و آسیب به تیرهای برق در چهار شهرستان استان شد که با بسیج نیرو شاهد برطرف شدن کامل این مشکل هستیم.

گفتنی است: حدود یک هزار اصله تیر برق در شهرستان های بانه، سقز و دیواندره و مریوان در بارش‌های اخیر دچار شکستگی و آسیب شد و با وقوع این اتفاق برق ۱۸۳ روستا در شهرستان های مذکور قطع شد و هم اکنون برق ۱۵۷ روستا وصل شده است.

اکنون برق روستاهای دیواندره و بانه و مریوان وصل شده است، برق هشت روستای سقز هم از طریق ژنراتور وصل شده و ۱۷ روستا باقی مانده که از طریق ژانراتور شرکت توزیع نیروی برق در حال وصل آن هستند.

از استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کرمانشاه و ایلام تجهیزات و نیروی انسانی در اختیار استان کردستان برای برقراری مجدد برق روستاها قرار داده شده است و تا هفته آینده مشکل برق روستاهای شهرستان سقز هم به پایان می رسد.