یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۵:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ساعت ۲۱:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

رییس ستاد انتخابات استان کردستان در جمع خبرنگاران

لحظه شماری تا خلق حماسه سیاسی دیگر در کردستان/ زیرساخت‌های ارتباطی و تجهیزات لازم برای انتخابات ۱۱ اسفند مهیا است./مشارکت گسترده زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر کردستان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را نماد همبستگی ملی دانست و گفت: امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای برگزاری انتخابات پیش رو در کردستان فراهم است

:

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان” مهدی رمضانی” عصر امروز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران با تقدیر از فعالان عرصه اطلاع‌رسانی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ۱۱ اسفند ماه جاری، اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت گسترده، افتخار حماسی دیگری توسط مردم بر تارک کردستان بدرخشد و کردستان در رتبه های ممتاز کشوری از حیث مشارکت در امر انتخابات قرار گیرد.

وی بیان کرد: تمام تدارکات و لوازم مربوط به انتخابات در استان کردستان طراحی و اجرایی شده و زمینه برای انتخاباتی سالم. امن، رقابتی و ان شاءالله با مشارکت گسترده فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با ذکر اینکه تمامی شعب اخذ رأی در کردستان آنلاین هستند گفت: با وجودیکه در مناطق محدودی نقطه آفلاین داریم اما شعبه آفلاین نداریم، و امکان هیچ گونه تخلفی در سطح استان قابل تصور نیست و در کمترین زمان اطلاعات بروزرسانی می شود.

رمضانی تصریح کرد: همه عوامل و ناظران اجرای انتخابات در استان به صورت تخصصی آموزش‌های لازم را کسب نموده و همه ملزومات و تمهیدات لازم در سطح فرمانداری ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: تمهیدات به گونه ای تدارک دیده شده که شعب اخذ رأی در روستاهای با تعداد کمتر از پنج خانوار هم  مستقر شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اظهار کرد: در راستای تبلیغات انتخاباتی، طبق قانون دستورالعمل ها به نامزدها ابلاغ شده و توزیع امکانات دولتی به صورت عادلانه در بین نامزدها صورت گرفته است.

رمضانی با ذکر اینکه تاکنون جلسات متعددی با نامزدها در سطح استان و حوزه های انتخابیه برگزار شده است تصریح کرد: رعایت اصل بی طرفی از سوی دولت بارها اعلام شده و دولت در استان کردستان هیچ گونه کاندیدایی ندارد و فردی که حائز اکثریت آرا می شود، نماینده مردم است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از ۱۳۲ کاندیدای قطعی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت:  یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای در سطح استان ایجاد شده است که شامل ۵۸۹ شعبه در شهر و ۷۹۷ شعبه در روستا، ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۳ شعبه سیار است.

رمضانی، میانگین رقابت در مجلس در سطح استان را ۲۲ کرسی برشمرد و گفت: ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات را در کردستان برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی‌ها باید از طریق ستاد انتخاباتی استان صورت گیرد و هیچ منبع دیگری قابل قبول نیست و وجاهت اسنادی و استنادی ندارد، عنوان کرد: حساسیت های خبری طی دو روز آینده بسیار مهم است و امکان ایجاد التهاب خبری از سوی طرفداران کاندیداها به صورت عمدی و غیر عمدی وجود دارد که در این زمینه رسانه های استان باید به درستی و بر اساس صحت و دقت عمل کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان یادآورشد: بر اساس تقویم انتخابات فرصت رسیدگی ها به اعتراضات به اتمام رسیده و طبق توافق صورت گرفته در شورای نگهبان و وزارت کشور، فرصت برای تأیید نهایی نامزدهای انتخاباتی به پایان رسیده است.

رمضانی بیان کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم، نماینده شایسته و توانمند از سوی مردم انتخاب و با قدرت برای توسعه استان راهی مجلس شود.

وی با بیان اینکه در این دوره غیر از شناسنامه از ۴ مدرک هویتی دیگر نیز که دارای کد ملی هستند نیز برلی اخذ رأی استفاده می شود، اضافه کرد: در صورت عدم دسترسی به شناسنامه، امکان شرکت در انتخابات با کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت خدمت دوره نظام وظیفه نیز وجود دارد.