یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۷:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ساعت ۲۳:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور استاندار؛

 اخلاق لازمه‌ی رسانه متعهد و انقلابی /امید آفرینی در جامعه از مهمترین وظایف رسانه ها است/دقت گفتار راز مقبولیت رسانه/ تبدیل انتقاد به سیاه نمایی رسانه را از بهره رساندن به جامعه خارج می کند

استاندار کردستان با بیان اینکه نقد منصفانه باید سرلوحه کار رسانه ها باشد گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم صادقانه و در راستای نشر حقایق و امیدآفرینی قلم بزنند

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان ، امروز شنبه ۲۶ اسفند ماه، آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر با حضور مسئولان ارشد استانی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

استاندار کردستان در این مراسم
اظهار کرد: افراد رسانه‌ای در کردستان از نجیب‌ترین رسانه‌ای‌ها در کشور هستند که با متانت به مردم خدمت می‌کنند.

“اسماعیل زارعی کوشا” بیان کرد: برخی کشورهای دنیا به هر شیوه ای از ابزار رسانه برای رسیدن به قدرت استفاده می کنند اما در انقلاب اسلامی، رسانه ابزاری در خدمت دین است که در چارچوب خاصی فعالیت می کند.

وی افزود: کار رسانه‌ای می‌بایست دارای ویژگی‌هایی باشد که رسانه مسلمان و معتقد به دین اسلام را با سایر رسانه‌ها متمایز بکند‌.

استاندار کردستان با بیان اینکه در جهان امروز رسانه ابزاری در دست قدرتمندان، سیاستمداران  و مجموعه‌های اقتصادی است گفت : در نظام اسلامی و دین مبین اسلام رسانه در چهارچوب دین و اخلاق و معارف بر اساس صداقت و شفافیت قرار گرفته و به هر شیوه‌ای استفاده نمی‌شود و باید گفت رسانه‌ انقلابی بودن از الزاماتش این است که خود را نسبت به آنچه منتشر می کند پاسخگو بداند.

وی تاکید کرد: رسانه در چهارچوب دین و اخلاق، صداقت و راستی کار کند و اگر برای رسیدن به هر هدفی از رسانه استفاده کنیم از رسانه ابوذری بودن خارج خواهیم شد‌.

استاندار کردستان با بیان اینکه امید آفرینی در رسانه باید اولویت باشد، عنوان کرد: امید آفرینی همیشه به معنای بیان نکات مثبت نیست بلکه گاهی بیان ضعف‌ها می‌تواند امید آفرین باشد به شرطی که در بهره رساندن به جامعه به عنوان رسانه مسلمان و مطلوب موثر باشد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه رسانه باید نقد منصفانه را در راس امور قرار دهد و بین نقاط ضعف و قوت تمییز قائل شود
افزود: منظور از نقد منصفانه ، دیدن نقاط ضعف و قوت باهم‌است و مخاطب با هر گرایش فکری و جریانی اگر بداند نویسنده از دایره انصاف خارج شده محتوای او را نمی‌پذیرد.

وی امید آفرینی در جامعه را رسالت مهم رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چه در بیانات شفاهی خود و چه در احکامی که برای مسوولان صداوسیما دارند به کرات روی امیدآفرینی تاکید کرده‌اند.

طبق اظهارات استاندار کردستان، امیدآفرینی به معنای پوشاندن ضعف‌ها نیست اما اگر از دایره امیدآفرینی خارج شد و به سیاه‌نمایی و ابراز حقد نسبت به افراد و مجموعه ها تبدیل شد از حیث بهره‌رساندن به جامعه به عنوان یک رسانه انقلابی خارج می‌شود.