یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۲۴:۲۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ساعت ۱۲:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جشن گلریزان با حضور مقام عالی دولت در کردستان؛

۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد کردستانی چشم انتظار یاری خیرخواهان/ جشن گلریزان فرصتی برای تقسیم شادی در آستانه بهار طبیعت /رهایی یک زندانی غیر عمد، تغییر سرنوشت انسان‌های بی شماری را رقم می‌زند/ تلاش برای آزادسازی زندانیان واجد شرایط مسئولیت اجتماعی همگانی است

استاندار کردستان با بیان اینکه مساعدت خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدامی مبارک و پسندیده است گفت: ارزش بالاتر از اعلام مبالغ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ترویج کارهای خیرخواهانه و مسئولیت اجتماعی همگانی است

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، شنبه ۲۶ اسفند ماه با حضور استاندار کردستان، جمعی از مسئولین و با مشارکت خیرین، همزمان با ایام سراسر نور و رحمت و برکت ماه مبارک رمضان، جشن‌ بزرگ و خیر خواهانه گلریزان باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج با خلق حماسه‌ای دیگر برگزار شد و تعداد قابل توجهی از زندانیان در آستانه سال جدید و نوروز باستانی به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

استاندار کردستان در این مراسم، ضمن قدردانی از مشارکت خیرین در استان برای برگزاری این مراسم و عمل به سنت حسنه ایثار و بخشش اظهار کرد: برای آزادسازی زندانیانی که به دلایل غیر عمد گرفتار شده‌اند و خانواده‌های آنان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داشته است  در راستای ترویج اخلاق و حفظ ارزش‌های اسلامی حداکثر تلاش خود را به کار ببندیم.

“اسماعیل زارعی کوشا”  از تلاش‌های قابل تحسین و پسندیده رییس کل دادگستری و دادستان استان کردستان برای اهتمام ویژه‌ نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان، کمک به همنوعان گرفتار در بند و ورود دلسوزانه به این امر با فراهم نمودن بسترهای لازم برای این اقدام خیرخواهانه قدردانی کرد.

وی مشارکت در برگزاری جشن گلریزان را اقدامی نیکو برشمرد و گفت: ارزش بالاتر از اعلام مبالغ برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ترویج کارهای خیرخواهانه بوده که سال به سال به جمعیت خیرین استان اضافه می‌شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: فردا در جلسه شورای اداری اعلام خواهد شد تا در صورت موافقت و بر اساس تمایل و رضایت کارکنان، مقداری یا یک روز از حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرایی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اختصاص یابد.

زارعی کوشا افزود: علاوه بر مشارکت خیرین و کارمندان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی بخش عمده‌ای از دلایل آزادی زندانیان مرهون همکاری دستگاه قضایی و مددکاران است.

وی بیان کرد: امیدواریم با کمک خیرین شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد در سال‌جاری آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۳۰۰ محکوم مالی در زندان‌های استان وجود دارد که برای آزادی نیازمند کمک و چشم انتظار خیرین هستند.

امسال نیز تاکنون ۳۰۰ محکوم مالی و جرائم غیر عمد از طریق ستاد دیه استان آزاد شدند که از این تعداد ۲۹۳ نفر مرد و ۷ نفر نیز زن بودند که جمع کل بدهی این تعداد محکوم مالی حدود ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام شد که در این راستا خیرین استان، ستاد دیه استان و کشور و بنیاد مستضعفین مبلغ ۲۵ میلیارد تومان را اعطا کردند، همچنین ۷ میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانک های عامل، ۸۷ میلیارد تومان پذیرش اعسار محکومین و ۴۳ میلیارد تومان از طریق گذشت شکات جمع‌آوری شد.