پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۵۷:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۱۹ ساعت ۲۳:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری ستاد اجرایی خدمات سفر استان به ریاست استاندار کردستان؛

توسعه و رونق گردشگری مستلزم تقویت زیرساخت‌هاست / هم‌‌‌‌‌‌‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی کلید توسعه گردشگری

استاندار کردستان با تاکید بر توسعه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی گفت: لازمه توسعه کردستان با توجه به ظرفیت‌های موجود رونق گردشگری و تقویت زیرساخت‌ها است.

 

به گزارش روابط‌ عمومی استانداری استان کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه در دومین جلسه خدمات ستاد سفر استان که در محل سالن جلسات هتل جهانگردی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه در نوروز امسال همه دستگاه‌های خدمات رسان عملکرد مثبت و قابل قبولی داشتند، اظهار داشت: نوروز سال ۱۴۰۳ با تلاش و همت  دستگاه‌های مرتبط اقدامات مطلوبی برای گردشگران و مسافران صورت گرفت، امیدواریم در سال‌های آتی با توسعه زیرساخت های گردشگری در سراسر استان شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری گفت: در راستای توسعه بخش گردشگری، لازم است حمایت های بیشتری از بخش خصوصی صورت پذیرد تا گردشگران و مهمانان بیشتری به استان سفر کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری استان اقدامات مطلوب و ارزشمندی انجام دادند، تصریح کرد: در حوزه گردشگری هر دستگاه وظیفه خود را به خوبی انجام داده و همچنین بخش های خصوصی  در حوزه گردشگری و پذیرش میهمانان نوروزی، با میهمان نوازی و مدیریت خوب توانستند رضایتمندی مسافران را کسب کنند که همه این نتایج مثبت، حکایت کننده از روحیه خوب مردم استان است.

زارعی کوشا، توسعه گردشگری را الزامی دانست و گفت: این امر مستلزم تدوین طرح و اجرای برنامه برای توسعه گردشگری استان است هر چند تاکنون نیز ظرفیت‌های استان به خوبی معرفی شده است.

وی با ذکر اینکه هدف ما معرفی استان به همه دنیا است، یادآور شد : آینده و توسعه درخشان استان مستلزم رونق گردشگری است و برای اجرای این امر باید تمام ظرفیت ها و زیرساخت های لازم را برای آینده در نظر بگیریم.

استاندار کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم اربعین دو سال گذشته فرصتی مغتنم برای توسعه گردشگری و معرفی استان فراهم‌کرد که موجب افزایش چند برابری گردشگر طی چند ماه اخیر شد.

زارعی کوشا با اشاره به برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف در استان گفت: هیچ برنامه ای بدون نقص  و کمبود نیست ولی با لطف الهی توانستیم  بخش عمده از برنامه ها را با همت جمعی به نحو احسن برگزار کنیم بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای مردم و گردشگران پیش بیاید.

وی با اشاره به اینکه شور و نشاط اجتماعی مردم و مسافران در کنار رعایت قوانین و مقرارت در مراسم های نوروزی را شاهد بودیم افزود : بایستی نقاط قوت و مثبت کارها و برنامه ها را شناسایی و تقویت و همزمان آسیب‌ها و نقایص را اصلاح و برطرف کنیم.

استاندار کردستان در پایان از تمامی دستگاه‌های ذیربط که در بخش‌های مختلف در ایام تعطیلات نوروز مشغول خدمت رسانی بی منت به مردم، مسافران و گردشگران بودند تقدیر و تشکر کرد.