پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۸:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۳۰ ساعت ۱۹:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد:

جهش تولید با مشارکت مردم تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است / رسانه‌ها در میدان فرهنگی پرچم‌دار جهاد تبیین‌ و امیدآفرینی در جامعه هستند/برنامه‌های فرهنگی با هدف انجام کار موثر در راس فعالیت‌های اداری قرار گیرد/الزام حضور فعالانه مدیران اجرایی در جلسات شورای فرهنگ عمومی

استاندار کردستان با بیان اینکه تحقق شعار سال همکاری همه اجزای فرهنگ و اقتصاد را می‌طلبد، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد و تحقق شعار سال مستلزم کار فرهنگی درکنار تلاش های اقتصادی برای جهش تولید با مشارکت مردم است.

 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” صبح امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با محوریت شعار سال، برگزار شد با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین شوراهای استان است و بایستی از این ظرفیت بهره‌ بگیریم، اظهار کرد: دستورکارهای این شورا مورد توجه جدی مدیران دستگاهای مختلف قرار گیرد.

وی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را نقشه راه سیاست‌های کلان فرهنگی برشمرد و در انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران در این جلسه گفت: لازم است مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی شخصا حضور فعال‌تری در جلسات این شورا داشته باشند.

استاندار کردستان شعار سال را محور اصلی  و دستور کار این جلسه خواند و افزود: با مشارکت عملی دستگاهای اقتصادی، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران  و  فعالان اقتصادی، زمینه تحقق این شعار به بهترین وجه فراهم شود ضمن اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی است و پویایی حوزه اقتصاد همت همگانی بویژه دستگاه های فرهنگی را می‌طلبد.

زارعی کوشا با ذکر اینکه نامگذاری شعار  سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تلفیقی از فرهنگ و اقتصاد است، ادامه داد: اولین جلسه امسال با این عنوان در استانداری برگزار شد و از مدیران خواستار ارایه برنامه جامع در راستای تحقق شعار سال شدیم، لذا  مقرر شد هر یک از دستگاه‌ها برنامه‌ جامعی را در اختیار صاحبنظران و نخبگان قرار دهند و ضمن جمع‌سپاری در پایان سال بر اساس شاخص‌ها، عملکرد دستگاها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل و ضعف‌های فرهنگی است، افزود : دستگاه‌های فرهنگی نباید از تحقق شعار سال خود را مستثنا از سایر دستگاها بدانند و مکلفند برنامه‌های خود را بر اساس این محور تدوین و ارایه دهند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تحقق شعار سال همکاری همه اجزای فرهنگ و اقتصاد را می‌طلبد، گفت: تحقق شعار سال نیازمند کار هایی تلفیقی از جنس فرهنگ و اقتصاد است.

زارعی کوشا نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال را محوری عنوان کرد و گفت: این رسالت تنها بر عهده صدا و سیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه گاهی برگزاری یک جشنواره با پیامدی فرهنگی می‌تواند همچون رسانه‌ای پیشران نقش تبیین‌گری داشته باشد و این موضوع نگاه گسترده‌ای را می طلبد.