دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۴:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۶ ساعت ۲۰:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست استاندار؛

مبارزه با قاچاق در مرزهای غرب کشور نیازمند ایجاد رویه مشترک است /نتایج مثبت اجرای طرح باک پُر برای مقابله با قاچاق سوخت در کردستان

استاندار کردستان گفت: مبارزه با قاچاق در مرزهای غرب کشور نیازمند همگرایی و ایجاد رویه مشترک بین استان‌های غربی است

 

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “ اسماعیل زارعی کوشا” روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است، اظهار کرد: استان کردستان با توجه به شرایط مرزی و دارا بودن ۲۲۷ کیلومتر مرز غیر مسدود، قطعا نسبت به استان های مرز نشین، با مشکلات قاچاق کالا در این حوزه مواجه است.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد سال گذشته در مقابله با قاچاق در سطح استان، خاطرنشان کرد : ارزیابی سال گذشته در حوزه مبارزه با باندهای قاچاق به طور ویژه از ادارت و سازمان مرتبط مورد بررسی و پپگیری قرار گرفت.

استاندار کردستان با اشاره به اجرای طرح «باک پر» در استان، تصریح کرد: در راستای مقابله با قاچاق سوخت طرح «باک پر» در سطح استان نتیجه مطلوب و رضایت بخشی داشت.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه مرزهای همجوار استان بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: لازم است با استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه، برای مقابله با قاچاق سازمان یافته، هماهنگی صورت گیرد که رویه واحدی بین سه استان وجود داشته باشد.

استاندار کردستان با تاکید‌ بر اینکه جلسات در شهرستان ها با جدیت برگزار شود، تصریح کرد: در سال گذشته خروجی و برگزاری جلسات نتیجه مطلوبی داشته و امیدواریم در سال جاری نسبت به سال گذشته نتیجه مطلوب و بهتری داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه ما مسئولیت بزرگی داریم و باید نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشیم.

زارعی کوشا با بیان موضوع دستگاه آشکار ساز(x ray) که یکی از زیرساخت های مهم مرزها است، تصریح کرد: مرز های کشور نیازمند توسعه و ساماندهی زیرساخت های بیشتری هستند و این مسئله باید به طور جدی پیگیری شود و توسعه این حوزه محقق شود.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق در استان، گفت: فعالیت های صورت گرفته در مرزها باید با جدیت پیگیری و به سرانجام برسد و با موفقیت همراه باشد.

وی در ادامه نشست با بیان اینکه موضوع مرز «هنگه ژال» برای مرز نشینان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: اخیرا در شورای امنیت کشور مصوب شد که بازگشایی بازارچه‌های مرزی هه‌نگه‌ژال بانه و سیف سقز به عنوان مطالبه جدی ایران از دولت عراق پیگیری شود.