جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۵۸:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۹ ساعت ۲۲:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

بها دادن به نخبگان موجب ایجاد تحول در اقتصاد کردستان می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر گفت: این استان نخبگان و دانش پژوهان شاخصی دارد که اگر به آنها بها داده شود و زمینه فعالیت برای آنها بوجود آید می‌توانند اقتصاد استان را متحول کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی در بازدید از دومین دوره نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان، این استان را جزو امن‌ترین استان‌های کشور عنوان کرد و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد در این کردستان سرمایه‌گذاری کنند و به آنها اطمینان داد امنیت سرمایه آنها تضمین خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه، تعدادی از واردکنندگان دیروز کردستان امروز تولیدکننده هستند و به امر صادرات می‌پردازند، این مهم را نویدبخش اتفاقات مطلوبی در حوزه تولید دانست و افزود: این تغییر نشان می دهد گام های موثری برای صنعتی شدن کردستان برداشته شده است.
رمضانی با اشاره به اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی زیادی است، گفت: اگر برپایی چنین نمایشگاه های تخصصی دراستان تداوم داشته باشد سرمایه‌گذاران بیشتری هم جذب خواهند شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان این میزان از توانمندی در واحدهای تولیدی بخش صنعتی استان استان را موجب شور و هیجان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در این نمایشگاه ظرفیت های واحدهای تولیدی به خوبی به نمایش درآمده است.
رمضانی که در این بازدید در جریان مشکلات واحدهای تولیدی نیز قرار گرفته بود برخی از مشکلات زیرساختی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی استان را مربوط به قوانین و مقررات کشوری دانست که نیازمند طرح و‌ پیگیری در سطح کلان است و برخی مشکلات را در سطح استانی و نیازمند تسهیل‌گری و تلاش مدیران اجرایی و بانک‌ها عنوان کرد.
وی با تاکید بر لزوم شکل گیری اقتصاد پایدار در کردستان، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب  تولید علاج مشکلات کشور در ابعاد مختلف است و این مهم استحکام درونی اقتصاد را به دنبال دارد.
شایان ذکر است، دومین نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در سنندج دایر است و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۲ از آن دیدن نمایند.