سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۵:۴۴:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۴/۲۹ ساعت ۰۰:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

حضور مستمر استاندار کردستان در دفاتر تصمیم‌گیری کشور

معاون آب وخاک وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد کە مرادنیا، استاندار کردستان بصورت مداوم ککو مستمر در دفاتر تصمیم گیری کشور برای توسعە کردستان حضور دارد.

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ علی مراد اکبری در آئین افتتاح و بهره برداری از از طرحهای آب و خاک کشور در کامیاران با بیان این مطلب گفت: استاندار کردستان سرآمد دیگر استانداران کشور است که همواره در دفاتر وزرا و معاونان وزیر برای پیگیری مسائل کردستان حضور دارد و از این حیث بسیار قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکە امروز با بهرە برداری از پنج هزار و ۴۷۰ هکتار  از اراضی استان کە بە آبی تبدیل شدە بخشی از ثمره زحمات به بار نشسته است، گفت: کردستان منطقه عزت و سربلندی ایران است و برای توسعه آن از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

اکبری عنوان کرد: در آغاز برای کردستان دو هزار و ۹۰۰ هکتار در نظر گرفته شده بود که با پیگیری های انجام شده در استان این میزان به ۱۶ هزار و ٨۱۰ هکتار افزایش پیدا کرد و امروز پنج هزار و ۴۷۰ هکتار آن به بهره برداری   رسید و مابقی نیز در سه ماه آینده به اتمام می رسد.

وی افزود؛ ۱۰۰ هزار هکتار از پروژه های آب و خاک کشور را متعلق به غرب  و شمال غرب کشور دانست که سه هزار و ۴۰۰ آن متعلق به کردستان است و برای آن در فاز اول ۷۰ میلیارد تومان اختصاص می دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کردستان در توسعه سیستم های نوین آبیاری با ۵۰ درصد  در کشور  پیشرو است، گفت: به هر اندازه استان کردستان اعتبار برای توسعه سیستم های نوین آبیاری نیاز داشته باشد آنرا تامین و در اختیار استان قرار می دهیم.