جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۴۶:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۵ ساعت ۰۱:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

حمایت از حوزه ورزش یک سرمایه گذاری اجتماعی است

استاندار کردستان گفت: هر چه از حوزه ورزش حمایت کنیم در حقیقت به سرمایه گذاری اجتماعی کمک کرده ایم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان و نام آوران ورزشی و جوانان استان در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: در چند سال اخیر کارهای خوبی در مسیر توسعه استان از جمله در حوزه های آب و کشاورزی و صنعت انجام شده و بستر توسعه استان تحول چشم گیری یافته است.

وی افزود: در همین ارتباط طرحهای زیربنایی بسیار خوبی در حوزه توسعه ریلی، هوایی و راهها و عمران شهری اجرا و تاثیر فراوانی در توسعه استان داشته است.

مرادنیا ادامه داد: با همه این تلاش ها هنوز مشکلات و نارسایی های فراوانی در استان از گذشته باقی مانده و در این راستا باید مردم و مسئولان مخصوصا در بحث افزایش تولید و اشتغال و درآمد سرانه تلاش خود را مضاعف کنند.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به وجود مرزهای رسمی و نیز تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان باید با برطرف کردن ضعفهای موجود با همه تلاش به دنبال راهکارهای توسعه اقتصادی پایداراستان باشیم.

وی تاکید کرد: باید برای تحقق اهداف توسعه استان نگاه مثبت داشته باشیم و نباید مظلوم نمایی کنیم و استان را محروم نشان دهیم، بلکه باید همه و درهر جایگاهی برای جذب اعتبارات و ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز استان کوشش کنیم تا مسیر توسعه  استان شتاب بیشتر بگیرد.

مرادنیا با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در نامگذاری استان به عنوان استانی فرهنگی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان این مطلب اظهار داشت: کردستان دارای فرهنگی غنی است و بایستی در حوزه فرهنگ و هنر کردستان کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: متاسفانه برنامه ریزی های فراوانی در بخش فرهنگ و هنر استان انجام شد ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات بسیاری از این برنامه های محقق نشد.

استاندار کردستان اجرای جشنهای نوروزی و فرهنگی و هنری، انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، ثبت منظرفرهنگی اورامان، برگزاری کنگره مشاهیر کرد، ساخت سریال فاخر سنجرخان و بسیاری دیگر از برنامه های فرهنگی از مهمترین این دستاوردها می باشد.

وی تصریح کرد: جوانان کردستانی به ویژه در حوزه ورزش دارای استعدادهای بی نظیری هستند و در صورت حمایت از آنها و نیز تیم های ورزشی استان قطعا شاهد درخشش ورزشکاران کردستان در کشور و جهان خواهیم بود.

مرادنیا ارتقا جایگاه ورزش استان از رتبه ۲۹ به ۱۳ کشوری را نشاندهنده اقدامات مناسب در حوزه استان دانست و گفت: مسلما موفقیت در افزایش سرانه فضای ورزشی استان از ۲۰ به ۷۰ سانتی متر مرهون زحمات ورزشکاران و دستاندرکاران ورزش استان و نیز حمایتهای دولت تدبیر و امید از ورزش کردستان می باشد.

وی در ادامه خواستار حمایت بیشتر صنایع و کارخانه های تولیدی و بخش خصوصی استان از تیم های ورزشی شد.

استاندار همچنین در این جلسه دستور تامین فضای مورد نیاز جهت راه اندازی خانه جوان استان کردستان را صادر کرد.

مرادنیا در خاتمه مبلغ ۵ میلیارد تومان به حوزه های ورزش و جوانان استان تخصیص داد.