جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۳۴:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲۹ ساعت ۲۰:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان تاکید کرد:

مصوبات جلسات باید دقیق و در موعد مقرر اجرایی شود

استاندار کردستان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان تاکید کرد: مصوبات جلسات باید دقیق و در موعد مقرر اجرایی شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا با ابراز نارضایتی از عدم اجرای برخی مصوبات جلسات گذشته این کمیسیون، خاطرنشان کرد: مصوبات این جلسات با جان مردم سر و کار دارد، یا نباید مصوب شود یا باید دقیق و در موعد مقرر اجرایی شود.
وی در خصوص گزارش ارائه شده مبنی بر افزایش آمار تصادفات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ یادآور شده، در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با توجه به محدودیت‌های کرونایی، ترددهای جاده کم شده بود لذا در بررسی دلایل افزایش تصادفات، تعدد سفرها در این بازه زمانی نیز باید لحاظ شود.
زارعی‌کوشا، تشکیل “جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها” در استان را اقدامی شایسته خواند و بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها و شیوه‌ها در راستای آموزش همگانی تاکید کرد و افزود: باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا حتی یک مورد تصادف و فوتی کمتر داشته باشیم.
استاندار کردستان، رسانه‌ها را ظرفیتی تاثیرگذار در آموزش و فرهنگ‌سازی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و اضافه کرد: ظرفیت علما و روحانیون نیز می‌تواند در این راستا موثر باشد.
وی همچنین یادآور شد: در تهیه بسته‌های آموزشی، هرقدر راهبردها بومی‌تر باشد تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.
زارعی‌‌کوشا در سخنان خود در این جلسه، ضمن گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور و دنیا، بر دوش فعالال عرصه حمل و نقل است و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.
شایان ذکر است، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در این جلسه خاطرنشان کرد: ارتقاء راه‌های استان به بزرگراه، هوشمندسازی جاده‌ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رویکرد آموزش محور و احداث ساختمان پلیس راه در نقاطی که پیشتر ضرورت آن اعلام شده، از جمله اقدامات موثر در کاهش میزان تصادفات است.