شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۵۳:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۳۰ ساعت ۱۷:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در شورای آموزش و پرورش؛

بومی گزینی دانشگاه‌ها موجب ضایع شدن حق دانش آموزان کردستانی است/ چشم‌اندازهای آموزشی را باید با نگاه بلندتر هدف گذاری کنیم

بومی گزینی دانشگاه‌ها حق دانش آموزان استان را تضییع کرده و باید برای اصلاح آن اقدام نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه دانش آموزان کردستان در المپیادهای علمی دانش آموزی خوش درخشیده اند گفت: بومی گزینی از جمله مسائلی است که حق فرزندان با استعداد استان برای تحصیل در دانشگاه‌های برتر را ضایع می‌کند.

وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به کردستان حتما این موضوع را مطرح و از ایشان برای اصلاح این رویه درخواست خواهیم کرد.

زارعی کوشا به حضور اساتید و نخبگان کردستانی در جای جای کشور اشاره کرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر علمی توسط دانش آموزان استان نشانه توانمندی و استعداد سرشار فرزندان کردستانی و زحماتی است که در این بخش کشیده شده و ما نیز باید بستر اعتلای بیشتر نخبگان را فراهم کنیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: هم در حوزه آموزشی و هم مسائل و مبانی پرورشی توفیقات خوبی حاصل شده اما لازم‌ است افق‌های بلندتر آموزشی و پرورشی را هدف گذاری کنیم.

وی به میزان سرانه فضای آموزشی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در بعضی زمینه‌ها میزان سرانه استان خوب و در برخی شاخص‌ها و پارامترها از میانگین کشوری پائین‌تر هستیم که جبران این کمبودها به کار و تلاش بیشتر نیاز دارد.

وی همچنین توجه و اهمیت دادن به آموزش معارف قرآنی و اهتمام بیشتر به آموزه‌های دینی در مدارس را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بی گمان اُنس با قرآن می‌تواند فرزندان عزیز جامعه را از هجوم آفت‌های روز مصون نگه دارد.