جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۵:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ساعت ۰۱:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

انقلابی بودن و داشتن توانمندی ملاک اصلی انتخاب مدیران در کردستان است

استاندار کردستان انقلابی بودن و داشتن توانمندی و تخصص را از جمله ملاک‌های اصلی برای انتخاب مدیران در این استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در گردهمایی بزرگ یاوران ولایتمدار دولت مرمی در سرزمین مجاهدت‌های خاموش، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محور اصلی فعالیت‌ها و برنامه‌های ما در استان کردستان است.

وی از شروع به کار دولت انقلابی در گام دوم انقلاب به عنوان یک نقطه عطف نام برد و اضافه کرد: اگر به درستی و با دقت بیانیه گام دوم انقلاب و فرموده‌های رهبری را مطالعه کنیم، قطعا نکات فراوانی از آن قابل استخراج بوده و به نگاه تیزبین و بصیرت رهبر معظم انقلاب پی خواهیم برد.

استاندار کردستان با بیان اینکه اعمال سلیقه در مدیریت‌ها نباید جایی داشته باشد، اظهار داشت: نباید در خدمت به مردم بر تفاوت ها تاکید کرد و باید به جای آن به دنبال عدالت محوری و عدالت ورزی در تمامی بخش ها باشیم.

وی با بیان اینکه کردستان مظهر اتحاد و برادری بوده است، گفت: مسئله‌ای به نام شیعه و سنی در کردستان و وجود اختلاف و تفرقه در کردستان هیچ جایگاهی ندارد و کردستانی‌ها با رفتار و زندگی مسالمت آمیز خود به نمادی از وحدت و همدلی در کشور تبدیل شده‌اند.

دکتر زارعی کوشا با بیان اینکه برخی مسائل مطرح شده در رسانه‌های معاند هیچ ارتباط و مصداقی در کردستان ندارد، افزود: کسانی که دنبال ایجاد تفرقه در استان هستتد، بدانند گول خورده‌اند و مسیر را به درستی طی نکرده‌اند.

استاندار کردستان با بیان اینکه علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته امروز کردستان در بخش‌های مختلف دچار مشکلات و کمبودهای جدی است، افزود: تمام تلاش ما بر این است که در یک فضای مناسب در راستای رفع مشکلات این استان تلاش‌ها و اقدامات جدی را انجام دهیم.

وی یکی از نقاط ضعف در استان را مظلوم واقع شدن جریان انقلاب در مدیریت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اکنون نیاز است جوان‌گرایی و کادرپروری در مدیریت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را مد نظر داشت، افزود: گاهی فضای رسانه‌ای موضوعاتی را برجسته می‌کند که خیلی هم جایگاه مردمی و انقلابی ندارد و متاسفانه این افراد به دنبال سوء استفاده هستند.

استاندار کردستان به تلاش برای شناسایی افراد توانمند جهت مدیریت در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بنای ما انتخاب مدیرانی شایسته، انقلابی، توانمند و سالم است تا بتوانند در استان تحول ساز باشند.

زارعی کوشا با بیان اینکه دنبال تصمیم گیری‌های احساسی در زمینه انتخاب مدیران نیستیم، یادآور شد: در تلاش هستیم که با بررسی‌های لازم زمینه را برای شناسایی مدیران توانمند و انقلابی فراهم کنیم و در این مدت زمان حضور در استان، نشست‌های متعددی را با جریان‌های انقلابی برگزار کرده‌ام.

وی با بیان اینکه از روز اول حضور در استان کردستان نسبت به اقدامات در بخش‌های مختلف حساسیت وجود داشته است، افزود: در همین ۵۰ روز اخیر کارهای خوبی صورت گرفته و به واسطه تغییر مدیران، توقفی در خدمت به مردم به وجو نیامده است.

زارعی کوشا با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان کردستان و اقدامات خوب صورت گرفته در این سفر، اظهار کرد: در سفر وزیر نیرو ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام طرح‌های آبرسانی مصوب شد که کار بسیار بزرگی بود.

وی به شناسایی سرمایه‌گذاران مختلف در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در همین مدت چندین سرمایه گذار خارجی شناسایی و صحبت های خوبی با آنها صورت گرفته است و ما در تلاش هستیم .تا در بخش‌های مختلف زمینه برای ارتقاء وضعیت استان کردستان را فراهم کنیم.

وی بر لزوم رساندن استان به جایگاه مناسبی از لحاظ اقتصادی طی دو سه سال آینده تاکید کرد و گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی هفته آینده منطقه آزاد مریوان و بانه آغاز به کار می‌کند.

در جریان برگزاری این نشست که جمع زیادی از نیروهای انقلابی استان کردستان حضور داشتند، در ابتدا حجت الاسلام سادات در سخنانی بر حمایت از استاندار جوان و مردمی کردستان تاکید کرد.

قدمی معاون امور استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور در سخنان از آمادگی این شورا برای کمک به دولت خبر داد و افزود: هدف اصلی و نهایی من کمک به دولت است و این مهم در استان کردستان به بهترین شکل ممکن دنبال می‌شود.

در این نشست محسن فتحی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از استاندار کردستان، از آمادگی نمایندگان مردم این استان در مجلس برای حمایت از برنامه‌های دولت سیزدهم خبر داد.