جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۶:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۳/۲ ساعت ۰۵:۰۱
لینک کوتاه مطلب:

فرهنگ سازی در مصرف انرژی باید از مدارس آغاز شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی به ویژه آب و برق، باید از مدارس شروع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی پور در آیین اختتامیه جشنواره تبسم ویژه تعدیل بهینه سرانه مصرف برق، اظهار داشت: مطالبی که معلمان به دانش‌آموزان در مدارس آموزش می‌دهند، بسیار تاثیرگذار است، بنابراین می‌توان با استفاده از ظرفیت مدارس برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی به خوبی استفاده کرد.
وی بر ضرورت همکاری مدارس با شرکت توزیع برق استان در زمینه آموزش به دانش‌آموزان در این رابطه تاکید کرد و افزود: معلمان می‌توانند چتی دقیقه‌ای از زمان کلاس‌ها را به بحث صرفه‌جویی در مصرف انرژی اختصاص دهند و کمک حال وزارت نیرو باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان یادآور شد: با توجه به کمبود منابع در جهان و افزایش جمعیت، مدیریت مصرف انرژی ضروری است و این مهم با آگاه‌ سازی مردم و همکاری مشترکان قابل تحقق است.
رشیدی‌پور با بیان اینکه کردستان از منابع خدادادی برخوردار است، افزود: وضعیت جهان به سمتی پیش می‌رود که مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف آب و برق به خود مردم واگذار می‌شود و این مهم نیز باید در کشور ما هم محقق شود.
وی به طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها توسط دولت اشاره و آن را یک جراحی بزرگ اقتصادی توصیف کرد و ادامه داد: این جراحی بهرحال عوارضی دارد که مردم باید صبور باشند، چراکه این طرح در نهایت به نفع خود آنان است و باید دولت را کمک کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وزارت نیرو با برش های مختلف به استان‌ها نگاه کند، اظهار داشت: برق صنعتی در کردستان وضعیت خوبی ندارد و باید نسبت به محاسبه تعرفه‌ها بیشتر به استان توجه شود.
در پایان این آیین، پس از قرعه‌کشی از بین ۲۶ هزار مشترک خوش مصرف کردستانی ۱۲۰ مشترک در مجموع ۲۵ میلیارد ریال جوایز دریافت کردند.