شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۳۸:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۱۷ ساعت ۰۲:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

باشماق مریوان گذرگاهی به سمت نور/مهمان نوازی و برنامه ریزی کشور دوست و همسایه عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق برای تردد عاشقان امام حسین (ع) ستودنی است

معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان مرز باشماق مریوان را به واسطه ترددزائران حسینی به کربلای معلی ،گذرگاهی به سمت نور و دروازه ای به سمت بهشت توصیف کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان «مهدی رمضانی» در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، با اشاره به برکات و موهبات تردد زائران حسینی از مرز باشماق مریوان، مهمان نوازی و برنامه ریزی کشور دوست و همسایه عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق  برای تردد عاشقان امام حسین (ع) را ستود.

او با تاکید بر اینکه نوه پیامبر اکرم (ص) نزد اهل سنت بسیار جایگاه والا و ارزشمندی دارد؛ تصریح کرد که در کتب اهل سنت به ویژه امام شافعی و نویسندگان کُرد زبان از جمله  شیخ رضا طالبانی، پیرامون رشادت و آزادگی  امام حسین ( ع) در جبهه حق علیه باطل، مطالب ارزنده ای به رشته تحریر درآمده است.

رمضانی از همدلی و وحدت «شیخ نهرو» رهبر طریقت کسنزانی در اقلیم کردستان عراق به نیکی یاد کرد و افزود: از منظر شیخ نهرو و طریقت کسنزانی راه حسین راه «صراط المستقیم»است و این عبارت در بنرهای این طریقت در مسیر تردد زائران خودنمایی می کند.

او با اعلام اینکه به همراه استاندار کردستان تمام مسیر تردد زئران اربعین حسینی در اقلیم کردستان عراق از سلیمانیه تا نجف بازدیدکرده است به تصریح گفت که استاندار سلیمانیه و حلبچه نیز در نشست با استاندار کردستان از اینکه ترددزائران از مرز رسمی باشماق و خاک اقلیم کردستان عراق انجام می شود؛ اعلام حمایت و ابراز خرسندی کردند.