یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۲۷:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۸ ساعت ۰۱:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

رعایت پدافند غیر عامل یک اصل اساسی در همه طرح‌ها و پروژه‌ها/حل گام به گام مشکلات استان در حوزه پدافند غیر عامل

استاندار کردستان رعایت پدافند غیر عامل در همه طرحها و پروژه‌های در دست اجرای استان را مورد تاکید قرار داد و بر حل مشکلات برجای مانده از گذشته در این حوزه نیز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان کردستان که با حضور معاون صنعت سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته پدافند غیر عامل و تسلیت حادثه تروریستی خونبار مرقد حضرت شاهچراغ علیه السلام گفت:در دو دهه‌ای که از تاسیس سازمان پدافند غیر عامل در کشور می‌گذرد بیشترین توجهات در حوزه تبیینی ، شناخت مقررات و توجیه مدیران بوده است.

وی افزود:اکنون دیگر زمان آن فرارسیده که به حوزه پدافند غیر عامل همچون یک اصل اساسی نگریسته شود و در تعریف و اجرای پروژه‌های مهم موضوع پدافند غیر عامل به صورت عملیاتی مد نظر قرار بگیرد. 

زارعی کوشا با بیان اينکه در استان کردستان طرحهایی در گذشته اجرا شده اند که کمترین اصول پدافند غیر عامل در آنها مورد توجه قرار نگرفته است خواستار اتخاذ تدابیر خاص و ویژه برای به حداقل رساندن مخاطرات در آن طرحها و پروژه‌ها شد.

استاندار کردستان تصریح کرد:سالهاست موضوع مخاطرات برخی طرحها و پروژه‌ها برای شهروندان مطرح می‌شود اما گامی در جهت حل آنها برداشته نمی‌شود، بنابراین لازم است اصلی ترین مخاطرات شناسایی شده و برای حل یک به یک آنها با برنامه ریزی اقدام شود. 

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ما رفع خطر از زندگی شهروندان است کنار گذر مریوان را نمونه بارزی از تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات و توجه به پدافند غیر عامل برشمرد و گفت:در سفر رئیس جمهور به کردستان علیرغم ممنوعیت تعریف پروژه جدید موفق شدیم احداث کنار گذر مریوان را در مصوبات سفر بگنجانیم و امیدواریم در کمترین زمان عملیات اجرایی این طرح شروع شود.

زارعی کوشا همچنین به مدیران و متولیان حوزه پدافند غیر عامل استان کردستان توصیه کرد به صورت گام به گام طرحها و پروژه های دارای مشکل را پایش و برای حل اساسی آنها چاره اندیشی و تدبیر کنند.

استاندار کردستان همچنین ضمن تسلیت حادثه خونبار تروریستی مرقد مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام گفت:جای تاسف است که تهی مغزهایی به نام دین و با اهداف صهیونیستی اسلام هراسی می‌کنند.