یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۱۸:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۸ ساعت ۲۱:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

بازگشایی بازارچه‌های مرزی در دستور کار/تعامل موثر میان دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا

استاندار کردستان عنوان کرد که بازگشایی بازارچه‌های مرزی جزو سیاست‌های جدی دولت در جهت تقویت معیشت مرزنشینان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه فعال شدن بازارچه‌های مرزی برای ایجاد مزیت‌های اقتصادی، ایجاد اشتعال  و ماندگاری مرزنشینان در مناطق مرزی است، گفت:یکی از سیاست‌ها و رویکردهای جدی ما در استان بازگشایی و فعالسازی مجدد بازارچه‌های مرزی است که تا حدود زیادی می‌تواند علاوه بر توانمند سازی آسیب‌های ناشی از کولبری و قاچاق را کاهش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که مجموعه فعالیت ها و تعامل موثر بین دستگاه‌ها باعث بهبود معیشت و زندگی مرزنشینان شود که این مسئله در نهایت می‌تواند سبب ارتقاء امنیت در آن مناطق شود.

زارعی کوشا همچنین بر افزایش انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان صحه گذاشت و افزود: تعامل و همکاری بین دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق نباید صرفا منوط به برگزاری جلسات باشد، بلکه باید این هماهنگی ها و تعاملات به صورت مداوم وجود داشته باشد.

استاندار کردستان به اعلام میزان کشفیات سوخت قاچاق در ۷ ماهه اول سال به میزان ۳۳۰ هزار لیتر نیز اشاره کرد و گفت: میزان قاچاق سوخت حتما بیش از میزان کشفیات موجود است و لازم است در جهت مبارزه با قاچاق سوخت گشت‌زنی‌های مشترک افزایش پیدا کند.

وی همچنین در خصوص وجود نگرانی نسبت به وضعیت دام در استان و مشکلات پیش روی صادرات این محصول گریزی زد و اظهار کرد:سازمان جهاد کشاورزی استان پیشنهادات روشن و راهکارهای مناسب را به وزارتخانه مربوطه و معاون اول رئیس جمهور ارایه کند تا بتوان تصمیمات مناسب با الزامات و اقتضائات استان اتخاذ شود. 

زارعی کوشا در ادامه از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست پیگیری‌های جدی در خصوص فاز دوم پایانه مرز باشماق و ساماندهی مرز سیرانبند را که می تواند عواید و دستاورد های فراوان اقتصادی در پی داشته باشد را در دستور کار قرار دهد.