یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۵:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۹ ساعت ۰۱:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

توجه به استاندارد در متن تصمیم گیری و طراحی /وسعت دهی و گسترش استاندارد به حوزه‌های مختلف

استاندار کردستان عنوان کرد: موضوعیت استاندارد باید در متن تصمیم گیری و طراحی های مدیران قرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای استاندارد استان با اشاره به اینکه استاندارد یکی از موضوعات مهم در جامعه ما است، گفت: استاندارد باید جزو اصول اصلی در طراحی ها و اجرای طرحها و پروژه‌ها قرار داشته باشد و با نگاه جامع‌تری مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بیشترین توجه حوزه استاندارد بر شاخص های فیزیکی و نظارت‌های کیفی استوار است ، خواستار نگاه و رویکرد همه جانبه‌تری به این مقوله شد و افزود: استاندارد در موضوعات مهمی همچون مسائل آموزشی و ورزشی می‌تواند ورود کند که این امر به معنی دمیدن نفس تازه در کالبد استاندارد و گامی نو و پیش رونده به شمار می‌رود.
زارعی کوشا با تاکید بر اینکه باید فراتر از نظارت بر کیفیت تولید محصولات به بحث استاندارد توجه کرد، ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها این است که مجموعه استاندارد خود را زنده و پویا نشان دهد و از ارائه راهکارهای نوین و پیمودن راههای نرفته واهمه‌ای نداشته باشد.
استاندار کردستان پیشگام شدن در موضوعات مختلف والگو شدن برای سایر مناطق کشور را اقدامی شجاعانه برشمرد و اظهار کرد: ما در استان کردستان مصمم هستیم تا در حوزه کشاورزی الگوی کشت خود را تغییر دهیم و این پیشگامی و تحول می‌تواند به بخش های دیگر و از جمله به استفاده از مصالح پیش ساخته نوین در عمران و ساختمان تسری پیدا کند.