شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۴۶:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۱۲ ساعت ۰۲:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

افتتاح بزرگترین پروژه آبی سنندج در آینده بسیار نزدیک/ مشکلی برای تامین بلند مدت آب در کردستان وجود ندارد

استاندار کردستان از افتتاح و بهره‌برداری از خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به عنوان بزرگترین پروژه حوزه آب سنندج در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا ، در بازدید از سد قشلاق سنندج و آخرین اقدامات برای رساندن آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج گفت:خوشبختانه با عزم و اراده جدی دولت، وزارت نیرو و تامین و تخصیص کم نظیر اعتبارات ، مردم سنندج به زودی از آب گوارا و مطلوب سد آزاد برخوردار خواهند شد.

وی افزود:پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تکمیل شده و هم اکنون در مراحل تست پایانی قرار دارد که به زودی با حضور مقامات بلند پایه کشوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آغاز استقرار دولت سیزدهم پروژه آبرسانی به سنندج تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در کمتر از یکسال گذشته این طرح با هزینه ۸۵۰ میلیارد تومان به خط پایان رسیده است، اظهار کرد:اجرای این پروژه‌ی بسیار بزرگ و با شرایط سخت اقلیمی و جغرافیایی کردستان با عزم و اراده و کار جهادی به نتیجه رسیده است.

زارعی کوشا با بیان اينکه با اطمینان می‌توان گفت استان کردستان برای سالیان سال مشکلی برای تامین آب پایدار شهروندانش نخواهد داشت، گفت:حدود ۲۰۰ روستا در سطح استان وجود دارند که دارای مشکل کم آبی  هستند و تا یکسال دیگر نیز آب آنها در قالب پروژه تعریف شده محرومیت زدایی به ارزش ۵۲۷ میلیارد تومان مرتفع خواهد شد.

استاندار کردستان در پایان بر ضرورت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در استان برای مقابله و عبور از خشکسالی ها تاکید کرد و افزود: ما در جهاد کشاورزی استان دست به اصلاح و تغییر الگوی کشت زده‌ایم که می‌تواند نقش مهمی در صرفه جویی آب کشاورزی داشته باشد بر همین مبنا نیز از همشهریان درخواست داریم در مصرف درست و بهینه آب نهایت  همکاری و همراهی را داشته باشند. 

زارعی کوشا، استاندار کردستان همچنین از ایستگاه پمپاژ اضطراری تیرگران ،احداث شده بر روی مخزن سد قشلاق بازدید کرد.

برای احداث این ایستگاه پمپاژ آماده بهره‌برداری که در مدت زمان ۴۵ روز اجرایی شده تاکنون ۳ میلیارد تومان هزینه شده و جزو پروژه‌های پدافند غیرعامل در حوزه آب سنندج محسوب می شود.