یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۲۰:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۱۲ ساعت ۱۶:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به کردستان/پیگیری جدی برای دریافت اعتبارات مصوب شده در سفر رئیس جمهور/ تاکید بر روحیه انقلابی و جهادی مدیران

استاندار کردستان اعلام کرد که هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به استان ابلاغ شده که باید توسط دستگاه‌های اجرایی در سطح استان جذب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با سه دستور کار بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توزیع اعتبارات تبصره ۱۶ در بودجه سال‌جاری و رویکرد کلان بودجه سال آینده برگزار شد از اراده دولت برای اشتغال آفرینی در کشور با اعطا تسهیلاتی به ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد تومان در کشور خبر داد و گفت: سهم کردستان از تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی رقمی بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که باید در استان به موضوع ایجاد اشتغال برای جوانان اختصاص پیدا کند و هزینه شود.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در سطح استان تا اوایل بهمن ماه فرصت دارند متقاضیان را معرفی و تسهیلات مورد اشاره را جذب کنند.
زارعی کوشا با بیان اينکه هر دستگاهی در هر شهرستانی نتواند سهم خود را از تسهیلات تبصره ۱۶ مصرف کند، این تسهیلات در اختیار دیگر دستگاه‌های و شهرستان‌های متقاضی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به عملکرد بسیار مناسب ما در ایجاد اشتغال طی سال‌جاری و کسب رتبه دوم کشوری تاکنون، باید تمام تلاش خود را معطوف به جذب این تسهیلات و برنامه ریزی برای دریافت اعتبارات بیشتر از محل این تبصره قانونی کنیم.
وی گفت: تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ فرصت و ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود ، بنابراین تاکید می‌کنم که با دقت و حساسیت و دلسوزی افراد متقاضی استفاده از این تسهیلات غربال و معرفی شوند تا در نهایت منجر به ایجاد اشتغال و درآمد واقعی و پایدار برای مردم شود.
استاندار کردستان در ادامه خواستار پیگیری جدی‌تر مصوبات سفر رئیس جمهور و دریافت اعتبارات مصوب شده برای پروژه‌های کلان و بزرگ استان شد و افزود: در استان پروژه های بزرگی نظیر کریدور شمال به جنوب، راه آهن و حوزه آب وجود دارند که با استفاده از آن اعتبارات باید به نتیجه برسند.
زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موفقیت‌های نظام اسلامی در مبارزه با جهان سلطه را یادآوری کرد و گفت: همه موفقیت‌های کسب شده در کشور مرهون روحیه آزادگی مردم و هدایت‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب است.
وی از آحاد مردم انقلابی کردستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه کارکنان ادارات و سازمان‌ها دعوت کرد با حضور پر رنگ در راهپیمایی باشکوه و معنادار ۱۳ آبان برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات این سرزمین بیفزایند.
زارعی کوشا اعلام موضع صریح مدیران با روحیه انقلابی را حائز اهمیت برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر حضور میدانی و اعلام موضع در مناسبت‌های مختلف، مدیران باید با کارآمدی و خدمتگذاری و ایجاد رضایت مندی عمومی بسترهای عملیاتی شدن جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.
استاندار کردستان همچنین در این جلسه مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان را جهت بررسی همه جانبه تر به آن کارگروه ارجاع داد تا به صورت کامل‌تر جهت تصمیم گیری به شورای برنامه ریزی و توسعه ارائه شوند.