شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۷:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۵ ساعت ۱۷:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان خطاب به بانک‌ها:

تسهیلات ازدواج جوانان را سریعتر پرداخت کنید/ انتقال حساب واحدهای بزرگ صنعتی به داخل استان تا پایان سال

استاندار کردستان تاکید کرد که واحدهای بزرگ صنعتی تا پایان سال حساب‌های خود را به بانک‌های داخل استان انتقال دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کردستان، با بیان اینکه بانک‌ها باید نسبت به پرداخت تسهیلات در همه بخش‌ها اهتمام ویژه داشته باشند، گفت:استان کردستان تنها ۵ دهم درصد از منابع بانکی را در اختیار دارد، در حالیکه باید این ميزان به ۲ درصد برسد.
وی افزود: این منابع در جاهای دیگری از کشور مصرف می‌شود که با توجه به‌ نیازمندی‌های استان به منابع مالی، به هیچ پذیرفتنی نیست و ما باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم.
زارعی کوشا با بیان اينکه مدیران بانک‌ها باید خود را نماینده استان بدانند و از منافع استان دفاع کنند، اظهار کرد: بانک‌ها از اضلاع مهم توسعه استان به شمار می‌روند و اگر همکاری های لازم در این رابطه وجود نداشته باشد عملا اتفاق خاصی در پیشرفت استان حاصل نخواهد شد.
استاندار کردستان یکی دیگر از وظایف و رسالت بانک‌ها را پرداخت به موقع تسهیلات مربوط به ازدواج دانست و گفت:پرداخت وام ازدواج می‌تواند گره‌گشای بسیاری از  مشکلات زوج‌ها در آغاز زندگی مشترک باشد و امیدوارم با تغییر رویه در بانک‌های استان تعهدات این بخش به صورت کامل تا پایان سال انجام شود.
وی همچنین خطاب به مدیران بانک‌های استان تاکید کرد که نظارت جدی و مؤثرتری بر عملکرد شعب و کارکنان خود در سراسر استان داشته باشند ،چرا که برخورد ناصحیح یه کارشناس یا مسئول شعبه می‌تواند در مردم نارضایتی ایجاد کند.
زارعی کوشا تصریح کرد:بزرگترین وظیفه ما جلب رضایت مردم و رفع نارضایتی‌ در همه بخش‌ها و حوزه‌ها است و بر این مسئله به صورت ویژه تاکید دارم.
استاندار کردستان همچنین به وجود تعدادی از واحدهای بزرگ صنعتی استان که بعضا از معافیت‌های مالیاتی نیز استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت:این واحدهای صنعتی از خدمات موجود در استان استفاده می‌کنند بر همین مبنا ضرورت دارد حساب‌های بانکی خود را تا پایان سال به استان منتقل کنند، چرا که در غیر اینصورت باید در ارائه خدمات به آنان تجدید نظر شود.
وی در پایان به همراهی دستگاه‌های نظارتی با دستگاه‌های اجرایی استان نیز اشاره کرد و افزود:تعامل دستگاه‌های نظارتی با ادارات استان در جهت پیشبرد بهتر امور و تسریع در خدمت رسانی به مردم قابل تقدیر است.
در این جلسه سازمان بازرسی استان کردستان گزارش مفصلی از وضعیت بانک‌ها و میزان پرداخت  تسهیلات آنان به بخش‌های مختلف ارائه کرد.