جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۸:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۸ ساعت ۱۶:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان در کردستان/ایجاد ۳۸۶ شغل مستقیم و غیر مستقیم

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان در تولید کنسانتره و تولید زنجیره فولاد در کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حامد قادر زاده در جلسه پیگیری تفاهم نامه منعقد شده در ارتباط با اجرایی شدن تفاهم نامه تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن با شرکت ذوب آهن اصفهان  که با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد، گفت:در راستای اجرایی کردن تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری کردستان و شرکت ذوب آهن اصفهان زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در شهرستان دهگلان به اجرای این پروژه اختصاص یافت.
حامد قادرزاده اعلام کرد: با اجرای این فاز از طرح به طور مستقیم و عیرمستقیم برای ۳۸۶ نفر به طور  اشتغال ایجاد می شود.
وی ادامه داد: نیروی انسانی شاغل در این مجموعه غیر از نیروی متخصص باید از افراد بومی شهرستان دهگلان جذب شود و این مهم هم باید با هماهنگی  استانداری کردستان انجام شود.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود، افزود: زنجیره کامل فولاد مدنظر استان است و به هیچ وجه اجازه خام فروشی مواد معدنی داده نخواهد شد.
قادرزاده یادآور شد: واگذاری اراضی ملی افزون بر ۵۰ هکتار در اختیار استان نیست و باید سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مجوز آن را صادر کنند.
به گفته وی با انجام هر کاری تاحدودی به محیط زیست آسیب وارد می شود لذا هدف ما این است که سرمایه گذاری های انجام شده با کمترین آسیب به محیط زیست همراه باشد.
وی افزود: رعایت حریم قانونی در اولویت قرار دارد به همین دلیل مساحت اراضی که قرار بوده برای اجرای این طرح اختصاص داده شود کاهش پیدا کرد.
قادر زاده یادآور شد: اراضی محدوده پروژه هم برای فاز توسعه آن در نظر گرفته شده و به طرح دیگری واگذار نخواهد شد.
تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی هشتم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان منعقد شد.
شرکت ذوب آهن اصفهان دارای شرکت های زیرمجموعه زیادی است که یکی از آنها شرکت پویش معادن است که در عرصه های معدنی کشور فعالیت دارد و حال اجرای پروژه فرآوری سنگ آهن کردستان به این شرکت واگذار شده است.
براساس تفاهم نامه منعقد شده این پروژه در سه فاز اجرا می شود که در فاز نخست اقدام به تولید کنسانتره می شود و تاکید شده است هدف از اجرای این طرح ممانعت از خام فروشی و اجرا و تکمیل زنجیره فولاد در استان است