شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۰۸:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ساعت ۲۲:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

پرهیز از نگاه بخشی در نهضت ملی مسکن/ضرورت تسریع در ساخت و اتمام کریدور شمال به جنوب /درخواست اختصاص پروازهای تکلیفی برای کردستان

استاندار کردستان به صراحت گفت که نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین وعده‌های رئیس جمهور به مردم است و همه دستگاه‌ها باید از نگاه بخشی به این مقوله پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان کردستان که با حضور معاونان وزارت مسکن و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانس  برگزار شد، گفت:طرح نهضت ملی  مسکن یک مسئله و موضوع حائز اهمیت برای کشور و مردم است که باید تمام مجموعه‌ها در جهت تحقق کامل آن تلاش کنند.

وی اکتفا به معیارهای سامانه ثبت نام متقاضیان برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن را ناکافی دانست و گفت: این گونه معیارها  مخاطرات و چالش هایی به وجود می آورد که مهمترین آن می‌تواند ایجاد انگیزه برای مردم  وخروج از روستاها باشد، بنابراین ما در استان علاوه بر فیلترهای موجود ،خود نیز شرایطی اضافه کردیم.

زارعی کوشا افزود:در ماه‌های اولیه ثبت نام حدود ۱۵۱ هزار نفر متقاضی در استان وجود داشت که با پالایش و افزودن برخی معیارهای دیگر این ميزان به ۶۰ هزار متقاضی کاهش پیدا کرد. 

استاندار کردستان در ادامه یکی از مهمترین چالش های پیش روی نهضت ملی مسکن را کمبود زمین دانست و گفت:برای استانی مانند کردستان که ویژگی های توپوگرافی خاص خود را دارد محدودیت‌های اعمال شده در تخصیص نوع زمین ایجاد چالش کرده است.

وی یادآوری کرد:بدون شک از زمین‌های مازاد دستگاه‌ها برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد و در بخش مولدسازی و تخصیص زمین برای ساخت مسکن اولویت با تامین مسکن خواهد بود.

زارعی کوشا در ادامه یکی از مهمترین نیازهای استان را ساماندهی پروازهای روزانه عنوان کرد و اظهار داشت:مشکل پروازهای فرودگاه سنندج به مسئله هندلینگ پروازی مربوط است که ما برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده‌ایم و تجهیزات مربوط به هندلینگ را فراهم کرده‌ایم.

زارعی کوشا افزود:در حال پیگیری ایجاد ایرلاین بومی در استان هستیم ، چرا که با توجه به سرمایه گذاریهای در دست انجام باید پروازها در استان از ثبات برخوردار باشد.

وی گفت:از وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم برای استان‌هایی نظیر کردستان پروازهای روزانه تکلیفی در نظر گرفته شود.

استاندار کردستان همچنین خواستار ورود جدی تر شرکت ساخت برای اتمام کریدور شمال به جنوب در استان شد و گفت: ساخت و اتمام این کریدور مهم از مهمترین مطالبات مردم کردستان است چرا که در طی سال‌جاری از ۳۶۰ کشته جاده‌ای ۲۷۰ نفر آنها در مسیر این کریدور اتفاق افتاده است.