شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۲:۳۰:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱/۲ ساعت ۱۳:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

بازدید استاندار کردستان از ذوب آهن در دست راه‌اندازی قروه/حرکت در مسیر صنعتی‌سازی کردستان /سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد تومانی در ذوب آهن قروه

استاندار کردستان در دومین روز از تعطیلات نوروزی از پروژه ذوب آهن قروه که در آستانه راه‌اندازی و بازگشایی مجدد توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی است بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این بازدید که با حضور سرمایه‌گذار،  دستگاه‌های مربوطه و شرکت‌های خدمات رسان برگزار شد ، ضمن تاکید بر راه اندازی و آغاز بکار مجموعه ذوب آهن قروه  گفت:شروع بکار ذوب آهن قروه در کمترین زمان ممکن که بیش از یک دهه از تعطیلی آن می‌گذرد برای استان حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه  در راه اندازی مجدد پروژه مقداری از زمان از دست رفته خواستار جبران این تاخیر از سوی سرمایه‌گذار شد و افزود:با اقدامات انجام شده امیدواریم تا ۶ ماه آینده فاز اول کارخانه و بخش فرومنگنز آن به بهره‌برداری برسد تا حلاوت و شیرینی آن در ذائقه مردم شهرستان بنشیند‌.
زارعی کوشا تصریح کرد:حل مشکل برق، گاز و آب مجموعه ذوب آهن قروه نهایتا باید تا بیستم فروردین ماه تعین تکلیف شده باشد و در صورت بروز هر مشکلی خود راسا نسبت به حل آن ورود خواهم کرد.
استاندار کردستان همچنین به ویژه‌گی ها و توانمندی سرمایه‌گذار این کارخانه اشاره کرد و گفت:سرمایه‌گذار ذوب آهن قروه جزو موفق‌ترین سرمایه‌گذاران کشور در این حوزه است و انتظار داریم با توجه به مرزی بودن کردستان و امکان صادرات از مرزهای استان ورود جدی به تکمیل زنجیره تولید  فولاد داشته باشند.
زارعی کوشا یادآوری کرد:تنها خواسته ما از احداث واحدهای صنعتی در استان  فقط موضوع اشتغال نیست، بلکه با توجه به ظرفیت‌های معدنی موجود سوق دادن استان در  مسیر صنعتی شدن است.
اما نکته حائز اهمیت و کلیدی سخنان استاندار کردستان آنجا بود که وی به صراحت گفت تمامی نیروهایی که در این مجموعه بکارگیری خواهند شد باید از جوانان همین استان و شهرستان باشند و این موضوعی است که سرمایه‌گذار باید به آن متعهد باشد.
وی ابراز امیدواری کرد:فازهای بعدی ذوب آهن قروه در مراحل بعدی و در یک زمانبندی مشخص به بهره‌برداری برسد.
به گفته مدیر اجرایی کارخانه ذوب آهن قروه برای راه اندازی کامل این مجموعه  در سه فاز  تولید فرومنگنز،بریکت سازی و پروسلیس چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و تا دو سال آینده به صورت کامل و با اشتغال زایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر  مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
فاز نخست تولید فرومنگنز تا پایان تابستان امسال با اشتغال ۲۲۰ نفر وارد مدار تولید خواهد شد.