جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۳۰:۲۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۴ ساعت ۱۳:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

سال افتتاح کلان پروژه‌های عمرانی حوزه آب در کردستان/بهره‌برداری و آبگیری دو سد چراغ ویس و سیازاخ در سالجاری

استاندار کردستان اعلام کرد که در سال‌ جاری شاهد افتتاح و بهره‌برداری از برخی کلان پروژه‌های عمرانی در حوزه آب خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از طرح سامانه انتقال آب از سدهای آزاد و قوچم به شهرستانهای دهگلان و قروه که با حضور معاون پارلمانی وزیر نیرو انجام شد، گفت: با توجه به جدیت وزارت نیرو امیدواریم تا پایان سال شاهد اتمام طرح آبرسانی به شهرستانهای دهگلان و قروه باشیم.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری بسیاری از کلان پروژه‌های حوزه آب در سطح استان به بهره برداری خواهند رسید، افزود: افتتاح سد چراغ ویس سقز و آبرسانی به این شهر، آبگیری سد سیازاخ دیواندره، آغاز عملیات تصفیه خانه مریوان و پایاب سد گاران از جمله طرح‌های حوزه آب است که مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
زارعی کوشا عنوان کرد: امسال با افتتاح طرح‌های مربوط به حوزه آب و مجموعه شرایط مساعدی که وجود دارد تحولات بسیار با اهمیتی در استان رقم خواهد خورد.
استاندار کردستان همچنین  به سابقه بسیار درخشان وزارت نیرو  و آب نیرو در آبرسانی به شهر سنندج و رکورد زنی در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: انتطار داریم که این رکورد زنی در آبرسانی از سد قوچم به قروه و دهگلان نیز تکرار شود.
وی افزود: با توجه به مساعد بودن بستر کار و توپوگرافی منطقه انتظار داریم سرعت اجرا به بیش از دو برابر در حفاری و لوله گذاری افزایش پیدا کند.
زارعی کوشا اضافه کرد: تامین آب پایدار برای شرب و مصارف کشاورزی و صنعتی از سیاست‌های اصولی دولت و وزارت نیرو در کشور و استان است و امیدوارم با بهره برداری از طرحهای موجود شاهد تحولات اثرگذار در کردستان باشیم.