شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۴۸:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۲۸ ساعت ۰۲:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

بهرەبرداری از طرح آبرسانی بە شهر مالوجە قروە/قرارداد ۳۰ ماهه برای رفع تنش آبی در روستاهای کردستان

طرح آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای قزلجه کند و طوقان شهرستان قروه با حضور استاندار کردستان و فرمانده نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی بە بهرەبرداری رسید.

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در آئین مراسم که با حضور سردار پاکپور،فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد عنوان کرد:امروز شاهد بهره‌برداری از بخشی از پروژه بزرگ آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبی استان کردستان در قالب طرح جهاد آبرسانی هستیم.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر از ۱۶۹ روستای برنامه ریزی شده برای آبرسانی در استان، ۳۶ پروژه به تعداد ۱۰۰ روستا در حال اجرا و هفت مجتمع هم به اتمام رسیده است، اظهار کرد: این طرح با هدف رفع تنش آبی با همکاری شرکت مهندسی آبفای استان و قرارگاه امام حسن محتبی(ع) به مدت ۳۰ ماه در دست اجراست. 

زارعی کوشا طول شبکه توزیع طرح آبرسانی به روستاها را ۲۶۳ کیلومتر عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون ۹۵ کیلومتر از این طرح مهم و اثرگذار در سطح استان اجرایی و عملیاتی شده است. 

استاندار کردستان با اشاره به حفر ۲۶ حلقه چاه و بهسازی هشت دهنه چشمه، اضافه کرد: تاکنون پنج حلقه چاه حفر و سه دهنه چشمه بهسازی شده است.