شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۴۵:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۲/۳۰ ساعت ۲۳:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

ارتقاء ایستگاه پمپاژ آب سد آزاد با هزینه ۹۰ میلیارد تومان/ آب سد آزاد در دسترس مردم سنندج /اطلاع رسانی شفاف و صادقانه به مردم

استاندار کردستان پروژه ارتقاء ایستگاه پمپاژ آب سد آزاد را با هزینه ۹۰ میلیارد تومان و در مدت زمان ۱۳ روز به بهره‌برداری رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با حضور در سد آزاد و به بهره‌برداری رساندن پروژه ارتقاء ایستگاه پمپاژ آب در این سّد عنوان کرد:بعد از افتتاح کلان پروژه‌ آبرسانی به تصفیه خانه سنندج از محل سد آزاد ، با توجه به افزایش مصرف و نیاز مردم ، ارتقاء ایستگاه پمپاژ سد آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا قبل از این ۲ متر مکعب در ثانیه مصرف آب شرب سنندج را تامین می‌کرد، افزود:با توجه به افزایش مصرف و ضرورت تامین آب برای باغات مسیر و اراضی پایاب نیاز به افزایش حجم آب به ۳ متر مکعب در ثانیه داشتیم که این امر با کار جهادی و با صرف اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی اجرایی و به سرانجام رسید.

زارعی کوشا عنوان کرد:شرکت آب نیرو برای اجرای این پروژه یک بازه زمانی یک ماهه را پیش بینی کرده بود ولی در ۱۳ روز پمپ‌های جدید نصب و آب سد آزاد مجددا در مدار مصرف قرار گرفت.

استاندار کردستان با بیان اینکه با توجه به افزایش بارندگی‌ها، تامین آب سنندج از محل سد قشلاق نیز مشکلی نداشت، یادآوری کرد:مایل‌ نبودیم که خاطرات تلخ مردم سنندج از مصرف آب سد قشلاق مجددا تکرار شود.

وی افزود:آب سد آزاد تا ۲۴ ساعت آینده به صورت کامل به دست مردم سنندج خواهد رسید.

وی یکی از رویکردهای مهم و قابل توجه مدیریت اجرایی استان را برخورد شفاف و صادقانه با مردم و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص از مدار خارج شدن آب سد آزاد برای مدت زمان محدود نام برد و گفت:بعضی نظرات این بود که ضرورتی برای اطلاع رسانی به مردم در این مقوله وجود ندارد، اما رویکرد ما این بود که مردم باید کاملا در جریان اتفاقات قرار داشته باشند.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود از خانوارهای کردستانی درخواست کرد با توجه به شروع فصل گرما و ضرورت مدیریت منابع تا جایی که امکان دارد مصرف  بهینه آب را مد نظر داشته باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم اکنون ۲۵۵ میلیون متر مکعب آب پشت دیواره سد آزاد وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ میلیون متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد.