یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۵۵:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۸ ساعت ۰۱:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان تاکید کرد؛

عملیات اجرایی طرح‌های آماده‌ی مسکن ملی سریع آغاز شود/  پذیرش ضمانت زنجیر‌ه‌ای برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

استاندار کردستان تاکید کرد که طرح‌های مسکن ملی که کار آماده‌سازی آن انجام شده است، به سرعت عملیات اجرایی آن آغاز شود تا از برنامه عقب نمانیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در شورای مسکن شهرستان قروه اظهار کرد: امروز ۷۲ واحد که بنیاد مسکن متولی بود به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی در قروه بهره برداری شد.

وی این واحدهای افتتاح شده مسکن ملی امروز در قروه را از لحاظ ساخت و مصالح بسیار با کیفیت توصیف کرد و افزود: این واحدها باید به الگویی برای دیگر طرح های مسکن ملی در استان تبدیل شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه با تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی مشکل تامین زمین در قروه حل خواهد شد، اضافه کرد: ۵۱۲ واحد از مسکن ملی باقی مانده که زمین آن باید تامین شود.

زارعی کوشا به مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: همه جای کشور ضمانت زنجیر‌ه‌ای برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پدیرفته می شود و این مساله باید در کردستان هم انجام شود.

وی خواستار توزیع متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی بین بانک ها شد و ادامه داد: در کردستان نسبت مصارف به منابع بانکی ۶ دهم درصد و این از مشکلات عمده استان است.

استاندار کردستان تاکید کرد: میز مشترکی با بنیاد مسکن در بانک ملی برگزار و مسایل و مشکلات مطرح و در همان جلسه برطرف شود.