یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۲۰:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۸ ساعت ۰۰:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

هدف‌گذاری برای جهش در توسعه شهر مالوجه / افتتاح‌های نمایشی در دولت سیزدهم نخواهیم داشت

استاندار کردستان از هدف‌گذاری برای توسعه‌ی شهر مالوجه و تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های لازم جهت کار جهشی در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا  در جمع مردم مالوجه از توابعشهرستان قروه اظهار کرد: تلاش می شود مجوز فرآوری مواد معدنی در شهر مالوجه دریافت کنیم که بستربسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال فراهم می کند.

وی افزود: مالوجه از سال ۱۴۰۰ تبدیل به شهر شده و امیدواریم با اقدامات جهادی، تغییر ساختار از روستابه شهر در منظر و سیمای این منطقه قابل رویت باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در این مسیر قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، اضافه کرد: سال۱۴۰۰ تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان به شهرداری این شهر کمک شد که پارسال این رقم پنج میلیارد و ۹۰۰میلیارد تومان بود و امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری مالوجهپرداخت شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: معادل ۶ سال گذشته ماشین‌آلات از سازمان شهرداری‌ها برای استان دریافت شد کهمالوجه هم از آن سهم داشت.

وی با اشاره به اینکه آبراهه داخل شهر مالوجه از مدیریت بحران تامین اعتبار و ساماندهی می‌شود، یادآورشد: افتتاح پروژه نمایشی در دولت سیزدهم نخواهیم داشت  و طرحی تا تکمیل نشود افتتاح نخواهد شد.

استاندار کردستان تاکید کرد: کل نیاز شهر مالوجه به عنوان یکی از مهمترین مقاصد طرح آبرسانی، ۹ لیتربر ثانیه است و استفاده از این آب برای مصارف غیر شرب باعث شده که مصرف به ۳۰ لیتر بر ثانیه افزایشیابد.

زارعی کوشا افزود: مردم در مناطق محروم از نظر اشتغال مضیقه بیشتری دارند و کار و ظرفیت‌سازیمناسبی در آن انجام نگرفته است؛ بنابراین نیاز است جوانان مالوجه در همه مشاغل پای کار باشند وکارهای تولیدی و تبدیلی را کلید بزنند.

وی گفت: در بحث اشتغال کارگروهی ویژه زمینه های موجود برای اجرای طرحهای تولیدی در مالوجه رابررسی خواهد کرد.