شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۳۲:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲۹ ساعت ۱۳:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

نیاز شدید استان به تربیت نیروی انسانی کارآمد/ تشکیل هیات‌های مشورتی و تخصصی در شهرستانها/باز گذاشتن فضا برای فعالیت گروه‌های جهادی/آبرسانی جهادی به شهرستان قروه تا پایان سال

استاندار کردستان به صراحت می‌گوید که یکی از ضعفهای بزرگ استان نبود نیروی انسانی کارآمد است که برای جبران این نقص باید آستین همت را بالا زد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در سفر یک روزه کاری و فشرده  به شهرستان قروه و در جمع اقشار مختلف مردم بر وجود نیروی توانمند انسانی در استان و شهرستان مُهر تایید زد و گفت:به اعتقاد من مهمترین استعداد موجود در شهرستان قروه که از منابع و مواهب طبیعی موجود اهمیت بیشتری دارد نیروی انسانی مستعد آن است که متاسفانه در ادوار مختلف به آن توجه نشده است.
وی با بیان اينکه بیشترین کم کاری و کمترین سرمایه‌گذاری ما به حوزه تربیت نیروی انسانی مربوط می‌شود افزود:طی سالیان گذشته بیش از منابع طبیعی و معادن سرشار و غنی نیروی انسانی از شهرستان خارج شده است.
زارعی کوشا اظهار کرد:ما به شدت نیازمند تربیت نیروی انسانی در حوزه های مختلف هستیم و این رسالت ماست که بعد از اتمام دولت سیزدهم جوانان توانمند و کارآمدی  را برای بر عهده گرفتن مسئولیت های مختلف در سطح استان تربیت کرده باشیم..
استاندار کردستان  پرورش استعدادهای شهرستان را تنها وظیفه دولت و سیستم اجرایی ندانست و گفت: ما گرفتار یک فرهنگ اداری ناکارآمد هستیم و برای جبران این مسئله باید به تقویت فرهنگ کار جهادی و گروه‌های جهادی  وسپردن کار به آنان اهتمام داشته باشیم.
وی با بیان اينکه رفع  مشکلات از عهده یک یا چند نفر خارج و نیازمند یک عزم همگانی است، اضافه کرد:به عنوان فرزند این استان دست همکاری همه دوستان و دلسوزان را در راستای تغییر وضعیت به گرمی می‌فشارم.
زارعی کوشا افزود: دنبال این هستیم که جمعی را به عنوان مشاوران فرماندار تحت عنوان شورای مشورتی انتخاب کنیم تا در مسائل مختلف شهرستان علاوه بر مشورت دادن در مسائل گوناگون راهکار نیز ارائه دهند.

وی اضافه کرد: این جمع های مشورتی را در حوزه‌های تخصصی نظیر کشاورزی، صنعت، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها نیز ایجاد می‌کنیم تا بخشی از نقص‌ها را برطرف کنیم.
استاندار کردستان با بيان اينکه من همواره علاقمند به گفتگوی مجزا با اقشار مختلف جامعه هستم تا انتظارات و توقعات آنان را در حد توان برآورده سازم، گفت:، مردم توقعات به حقی از جمله دیدار های رو در رو از استاندار بومی دارند که به دلیل مشغله فراوان در حوزه‌های مختلف برگزاری دیدارهای چهره به چهره به صورت مستمر میسر نیست.
وی گفت: قریب ۱۰ هزار نفر از مردم استان درخواست ملاقات و دیدار با استاندار را دارند که این امر نیازمند گذاشتن وقت وسیع است که با توجه به حجم بالای مسوولیت ها براحتی میسر نیست.
زارعی کوشا مدیریت ستادی را در راستای رفع کاستی‌ها ناکافی دانست و گفت:سیستم اداری به تنهایی کارآمدی لازم برای حل مسائل را ندارد و مواردی وجود دارند که باید خود شخصا آنها را دنبال کنم تا به نتیجه برسند.
استاندار کردستان یکی از کارهای موفق انجام شده در دولت سیزدهم و در استان را جذب سرمایه‌گذار برای راه اندازی مجدد ذوب آهن قروه عنوان کرد و گفت : برای راه اندازی مجدد این کارخانه خود شخصا و قدم به قدم همراه سرمایه گذار بوده‌ام تا در بانک‌ها و  وزارتخانه‌ها کارها را پیش ببریم و به نتیجه برسانیم.
زارعی کوشا تصریح کرد: من علاقمند به دیدار با اقشار مختلف ،جوانان و هنرمندان  این دیار هستم و سعی خواهم کرد از توانمندی ها و راهکارهایی که توسط آنان ارائه می شود بهره ببرم.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود گریزی به عزم و اراده دولت برای  تکمیل طرحهای نیمه‌تمام با عمر ۲۰ سال زد و گفت:این دولت بر خلاف  گذشته تمایلی به کلنگ زنی های بی حاصل ندارد و تمام سعی و تلاش خود را معطوف به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمامی کرده که برخی بصورت ناقص و ناتمام افتتاح شده است.
وی  نتجه چنین  افتتاح ناقص پروژه‌ها را بدبینی مردم نسبت به مسوولان دانست و افزود:برنامه واعتقاد قلبی ما بر این است که با جذب اعتبارات کافی طرحهای ناقص را به بهره برداری برسانیم تا مردم به صورت کامل از برکات آن بهره‌مند شوند و این نوع نگاه حتما به ایجاد امید در مردم منجر خواهد شد.

استاندار کردستان به مردم شهرستان قروه وعده داد که سامانه انتقال آب از سد قوچم به قروه و دزج که قرار بود اسفند ۱۴۰۳ به پایان برسد به صورت جهادی پیگیری می‌شود تا بلکه  در پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
زارعی‌کوشا، نگاه دولت به کردستان را در صورت پیگیری مطالبات، گشایشی و توسعه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: انگیزه لازم در این باره وجود دارد و دولت ثابت کرده است که از هیچ تلاشی برای توسعه و عمران استان  دریغ نخواهد کرد.