یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۵:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۳۱ ساعت ۰۱:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور/بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی کردستان در حضور وزیر

استاندار کردستان که به همراه مجمع نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد از اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در این دیدار اتمام خط راه آهن همدان به سنندج را یکی از مطالبات جدی مردم استان برشمرد و گفت:عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده و دولت سیزدهم برای اتمام و رساندن قطار به ایستگاه صلوات آباد سنندج در آینده نزدیک عزم جدی دارد.
زارعی کوشا با بیان اینکه علاوه بر بررسی وضعیت راه آهن همدان به سنندج کلان پروژه‌های دیگری نظیر فرودگاه سقز،کریدور شمال به جنوب و توسعه پایانه مرزی باشماق مورد بررسی قرار گرفت، افزود:شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موضوعاتی بود که جوانب و ابعاد مختلف آن با حضور وزیر راه و شهرسازی به واسطه اهمیت آن مطرح شد.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار به اهمیت اتمام طرح ها و پروژه‌های مرتبط با این وزارتخانه در استان اشاره کرد و گفت:دولت سیزدهم در سرعت بخشی و اتمام مگا پروژه‌ها و طرحهای نیمه کاره اهتمام جدی دارد.
پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که برای آن ۷ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه ترافیکی و ۴ ایستگاه‌ مسافری در قروه ، دهگلان و سنندج تعریف شده است .