شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۱۴:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۳۱ ساعت ۱۳:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

الحاق ۲۱۹ هکتار به شهر سنندج/سهم شهرداری‌ها در الحاقات جدید لحاظ شود

شورای مسکن استان به ریاست استاندار کردستان با الحاق ۲۱۹ هکتار از اراضی ضلع شمالی برای توسعه شهر سنندج موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه مشترک شورای مسکن و کارگروه امور زیربنایی ، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین استان کردستان برگزار شد،گفت: استان کردستان و خصوصا شهر سنندج با کمبود زمین برای توسعه شهری واجرای طرحهای شهرسازی مواجه است که امیدوارم با الحاق ۲۱۹ هکتار جدید بخشی از مشکلات این شهر در آینده مرتفع شود.
وی با بیان اینکه الحاق زمین در ضلع شمالی شهر سنندج به نحو اجتناب ناپذیر صورت گرفته و محدوده مناسب دیگری برای توسعه شهری وجود ندارد، اظهار کرد: ضرورت دارد مسکن و شهرسازی با همکاری دیگر ارگانها و از جمله شهرداری سازوکارهای لازم و مناسب برای اجرای بهترین مدل‌های توسعه‌ای و ساخت وساز را مورد توجه قرار دهند.
زارعی کوشا همچنین به اهمیت جایگاه شهرداری‌ها در عمران شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اشاره کرد و گفت:سهم شهرداری‌ها در الحاقات جدید باید تعین و واگذار شود تا آنان بتوانند از محل واگذاری آن زمین‌ها طرحهای مورد نظر خود را اجرایی و عملیاتی کنند.
استاندار کردستان یکی از بزرگترین ضعف‌های موجود در استان را  تصرفات غیرقانونی زمین ها و ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد و گفت:لازم است مسکن و شهرسازی و شهرداری‌های استان با ورود جدی به این مسئله از گسترش چنین رویه‌ای در استان جلوگیری کنند و جلسات مرتبط با این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی یادآوری کرد:توسعه نامتوازن  در استان و فضای شهری حاصل ضعف مدیریت در ادوار مختلف است.
استاندار کردستان اولویت تامین زمین را با طرح نهضت ملی مسکن دانست و اظهار کرد:اگر دستگاهی برای طرح نهضت ملی مسکن زمینی واگذار می‌کند باید کارکنان دارای شرایط آن ارگان در میان متقاضیان مسکن در اولویت قرار بگیرند.
زارعی کوشا از مسکن و شهرسازی خواست به هیچ عنوان در شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاخیر نداشته باشد و اگر پیمانکاری در آغاز و استارت کار تعلل به خرج می‌دهد فوری  شرکت دیگری جایگزین شود.