شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۴۳:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱ ساعت ۰۱:۲۷
لینک کوتاه مطلب:

تاکید بر فراهم شدن زمینه ازدواج آسان

استاندار کردستان ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ، بر فراهم شدن زمینه‌های لازم برای ازدواج آسان و کم هزینه جوانان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم ازدواج ۴۰۰ زوج کردستانی ،ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و فاطمه الزهرا(س)، گفت:امروز مسائل اقتصادی و دغدغه معیشت و نیز حواشی و زوائد تشریفاتی به مانعی بر سر راه جوانان در امر ازدواج تبدیل شده است که باید این دغدغه ها را مسئولان و خانواده ها درک کرده و برای ازدواج آسان فرهنگ سازی‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اينکه برگزاری جشن ازدواج برای زوجهای جوان سرآغاز حرکتی نو برای فعالیتهای اجتماعی و ترویج ازدواج آسان و خارج از زوائد و حواشی معمول است، گفت: توجه بیش از حد به مسائل اقتصادی و سخت‌گیری در این حوزه  در طول دوران زندگی برای جوانان ایجاد سختی و دشواری خواهد کرد.
زارعی کوشا از والدین جوانانی که فرزندان در آستانه ازدواج دارند خواست همراهی و همدلی لازم را برای ازدواج آسان فرزندان خود داشته باشند.
استاندار کردستان با بیان اینکه با دغدغه های جوانان و خانواده‌ها در حوزه معیشت و اقتصاد بیگانه نیست اظهار کرد: امیدواریم همانگونه که امروز در حوزه ارتباطات بین الملل حرکات امیدبخشی در حال شکل گیری است در این بخش نیز شاهد تحولات مثبت و اثرگذاری باشیم.
زارعی کوشا توصیه هایی هم به زوجهای جوان داشت و اظهار کرد: نکته مهم در زندگی صبر و بردباری است ولازم است زوجین با درک تفاوت‌های یکدیگر گام در زندگی مشترک و پایدار بگذارند.
وی تصریح کرد:تلاش خواهیم کرد تا با همراه کردن بانک‌ها تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در کمترین زمان ممکن به آنان پرداخت شود.