یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۰۷:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۱ ساعت ۲۳:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت تبیین شخصیت شهید  بهشتی برای جوانان /رضایت مردم از عملکرد دستگاه قضا در کردستان

استاندار کردستان  عنوان کرد که امام راحل و شخصیت های تاثیرگذار انقلاب اسلامی از جمله شهید بهشتی همواره  مورد هجمه رسانه ای دشمنان هستند و به همین دلیل باید ابعاد شخصیتی این بزرگان  برای جوانان تببین شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا  در مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا به مناسبت  آغاز هفته قوه قضائیه در آرامستان بهشت محمدی سنندج اظهار کرد: دشمنان در تلاش هستند که شخصیت هایی مانند شهید بهشتی را به نحو دیگری به نسل جوان معرفی کنند.
وی افزود: امروز بر سر خوان پر نعمت حاصل از امامت امام راحل و رشادت شهدا نشسته ایم که با باور عمیق و ایمان مثال زدنی دوره‌ای را ثبت کردند که تا ابد برگ زرینی در تاریخ این سرزمین است.
استاندار کردستان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به کارکنان این دستگاه و تلاشگران مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: امروز بزرگداشت شهید بهشتی، بزرگداشت یک شخص نیست، بلکه بزرگداشت مسیری است که شهید بهشتی ها و مردم بدون ترس از دشمنان و قدرت های بزرگ طی کردند.
زارعی کوشا ادامه داد: شهید بهشتی فقیه و مجاهد نستوه و مظلومی بود که در زمان حیاتش در اوج مظلومیت شهید تهمت‌ها بود.
وی اضافه کرد: ساختارهای اداری و قوای سه گانه ساختارهای مکملی هستند که در کنار هم وظیفه خدمت به مردم و اعتلای کشور و نظام را به عهده دارند.
استاندار کردستان با بیان اینکه قوای سه گانه در عین استقلال در کنار هم یکدیگر را کامل می کنند، افزود:  قوه قضاییه وظیفه اصلی تحقق عدالت را به عهده دارد و از آغاز انقلاب مسیر پر افتخار و تابناکی را طی کرده است که سند آن شهید بهشتی است.
زارعی کوشا، شهید بهشتی را گنجینه ای بزرگ توصیف کرد که هنوز برای بسیاری از مردم و مسئولان کشف نشده است؛ فردی که در دهه ۳۰ جلساتی را برای پایه گذاری نظام اسلامی برپا می کرد.
وی اظهار کرد: شهید بهشتی تئورسین و نظریه پرداز عمیقی بود که بعد از ۴۲ سال هنوز بیانات و نگاه بلند او راهگشای مشکلات امروز جامعه  ما است.
استاندار کردستان ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصتی برای محققان و پژوهشگران است تا برای معرفی این شخصیت بزرگ کارهایی انجام دهند و این داشته ها را به درستی معرفی کنند.
زارعی کوشا اضافه کرد: تا امروز قوه قضاییه مسیری را طی کرده که می‌توان گفت  قوه ای خدمتگزار و مردمی  و در کنار مردم است.
وی یادآور شد: امروز قوه قضاییه به عنوان نهادی عدالت گستر و تامین کننده امنیت بیش از هر چیز دیگری در خدمت مردم و در تلاش برای احقاق حقوق مردم است.
استاندار کردستان با بیان اینکه در سال گذشته۴۰ هزار نفر با مسوولان دستگاه قضایی استان دیدار وگفتگو و مشکلات خود را مطرح کرده اند  افزود: امروز مردم در هر گوشه ای از استان می توانند به راحتی و سهولت با رئیس و مسوولان دستگاه قضا در استان ارتباط بگیرند و درخواست خود را مطرح کنند.
زارعی کوشا با بیان اینکه  دستگاه‌های نظارتی نیز به عنوان مجموعه کمک کننده دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کنند، افزود: این انسجام و وحدت و برادری گوهری ارزشمند است که منجر به توسعه و پیشرفت استان می‌شود.
وی در ادامه گریزی به اغتشاشات در سال گذشته زد و افزود: ما در طول چند ماهی که مواجه با اغتشاشات بودیم ، مهمترین مسئله برادری و انسجام بین شورای تامین بود که اگر نبود مسائل به این سهولت مدیریت نمی شد.
وی ادامه داد: هنوز چند ماه  از زمانی نگذشته که کسانی برای نظام خواب‌های پریشان می دیدند و به بیگانگان شکست خورده دل سپرده بودند، اما امروز نظام ما مستحکم‌تر از هر زمانی در حال پیشرفت است.
استاندار کردستان افزود: امروز منافقان کوردل و اذناب فریب خورده شان دربه در تر از هر زمانی هستند در حالی که دیپلماسی مبتنی بر عزت و رویکرد انقلابی رئیس جمهور عزیز ما گره هایی بین المللی را یکی پس از دیگری می گشاید.

استاندار کردستان تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا در کنار دیگر قوا بتوانیم خدمات ماندگار برای مردم انجام دهیم، همچنان که در ۴۴ سال گذشته این خدمات انجام شده است.