یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۲۲:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۴/۲ ساعت ۱۲:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

طلب نسخه دانش بنیانی برای توسعه استان/نخبگان راه میانبر پیشرفت کردستان هستند

استاندار کردستان در دیدار با جمعی از نخبگان استان از آنان خواست طرحها و ایده‌های جذاب و قابل اجرای خود را در راستای توسعه استان ارائه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست استانی با مخترعین،نخبگان و کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات استان کردستان، گفت:نخبگان و کارآفرینان جزو سرآمدان جامعه هستند که با ایده‌های خود می‌توانند  تحولات بزرگ را رقم بزنند.
وی افزود: مجموعه اجرایی استان با تمام انگیزه آمادگی دارد تا ایده های مخترعین و نخبگان را پیگیری و بسترهای اجرایی و عملیاتی شدن این ایده‌ها را فراهم کند.
زارعی کوشا با بیان اینکه دایره نخبگان استان باید وسیع‌تر شود تا با همفکری هم بتوانیم پیشرفت‌های استان را تسریع کنیم، اظهار کرد:
شان مدیران اجرایی در حوزه تولید جز خدمت ، تسهیلگری و فراهم کردن زمینه فعالیت برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل و کسب وکارها نیست.
استاندار کردستان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های چون سازمان صمت و جهاد کشاورزی را بهره‌برداران ایده‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در سطح استان باید یک مدل ارتباطی میان نخبگان و این سازمان‌ها تعریف شود و مانیز آمادگی داریم تا جلسات ماهیانه و منظم و با دستور کار مشخص برگزار شود.
وی در ادامه سخنان خود به مشکلات استان در بخش های مختلف و از جمله میزان بهره‌مندی از منابع بانکی اشاره کرد و افزود:مضیقه استان‌هایی چون کردستان در حوزه منابع بانکی موضوعی است که در نشست استانداران با هیات دولت طرح خواهم کرد.
وی گفت: پرداخت تسهیلات بر مبنای قوانین و محدودیت های بانکی به هیچ وجه کارساز نیست و این مسئله‌ای است که باید در سطح کلان حل شود.
زارعی کوشا اضافه کرد:پیشنهاد ما این است که استان‌های کمتر توسعه یافته حداقل از برخی قوانین و مصوبات دست و پاگیر بانکی مستثنی شوند.
استاندار کردستان  تصریح کرد:ما مصر هستیم تا شرکت های بزرگ مستقر در استان حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل کنند که طلای زرکوه این کار را انجام داده و پیگیر شرکت‌های بزرگ دیگر نیز هستیم.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش کرده‌ایم تا از حضور نخبگان و اساتید دانشگاهی در جلسات و کارگروه‌های مختلف استفاده کنیم، اظهار کرد:اعتقاد دارم نخبگان و کارآفرینان نسخه میانبر و جهشی استان برای پیمودن درست مسیر توسعه هستند.
در این نشست از ۲۹ نفر از نخبگان، مخترعین و کارآفرینان برتر با حضور استاندار کردستان تجلیل شد.