جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۵۷:۱۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۸ ساعت ۲۱:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

نشست تخصصی حوزه آب و برق کردستان در وزارت نیرو:

تحقق و اجرای ۱۰ برابری پروژه‌های حوزه وزارت نیرو طی دو سال گذشته در کردستان/ طرح‌های آب‌رسانی در کردستان با اهتمام دولت سیزدهم منتج به نتیجه شد/ تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان

استاندار کردستان از اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، ششم شهریورماه جاری  در راستای پیگیری خاتمه طرح‌های نیمه تمام، نشست تخصصی در زمینه آب، برق و فاضلاب در محل وزارت نیرو با حضور مقام عالی وزارت و معاونین شرکت های مادرتخصصی وزارت نیرو، استاندار کردستان،  معاون عمرانی استاندار و مدیران عامل صنعت آب و برق استان کردستان، برگزار شد. نظر به نگاه ویژه وزارت نیرو در دولت سیزدهم به پروژه‌های صنعت آب و برق استان کردستان و پیگیری‌های مستمر و شبانه روزی استاندار، مجموعه استانداری و مدیران عامل صنعت آب و برق کردستان، این نوید را به مردم نجیب و فهیم استان می‌دهد که در سال جاری در حوزه تأمین آب و برق، این استان به شکوفایی ماندگار می‌رسد. عمده گام های بلند و استوار در زمینه تأمین انرژی از سال ۱۴۰۰ برداشته شد و امروز با مشاهده پیشرفت و پویایی پروژه های آب و برق، کام مردم شریف استان، شیرین شد.

کسب رتبه برتر کردستان در تخصیص اعتبار پروژه‌های عمرانی وزارت نیرو

وزیر نیرو در این جلسه با بیان اینکه طی دو سال گذشته معادل ۱۰ سال پروژه‌های حوزه وزارت نیرو در استان کردستان اجرا شده است اظهار داشت: طبق ارزیابی عملکرد وزارت نیرو ، کردستان  در تخصیص اعتبار پروژه‌های عمرانی، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است. استاندار کردستان به بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری و وزیر نیرو به استان و بیان مشکلات و موانع موجود از سوی مدیران عامل آبفا و آب منطقه‌ای و ارائه راهکارها در این جلسه  گریزی زد و اظهار کرد:  اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به دیواندره، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار  برای حفر و تجهیز چند حلقه چاه در استان و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان و تامین منابع مالی پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب استان از جمله مهترین مصوبات و مطالب مطرح شده در جلسه مذکور بود. آریا نژاد مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کردستان  با اشاره به اینکه اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و چندین ساله، رویکرد جهادی دولت سیزدهم است، گفت: در دولت سیزدهم عمده پروژه‌های حوزه آب و برق به پایان می‌رسند و مردم از منافع آن بهره‌مند می‌شوند، این اتفاقات محصول یک رویکرد جهادی در دستگاه‌های اجرایی و یک همراهی در بخش‌های مختلف زیرمجموعه وزارت نیرو است. رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان، افزود: اجرای جهادی پروژه‌های آب و برق توسط مجموعه دولت و وزارت نیرو با حمایت و دلگرمی مردم قابل انجام است که این حضور مردم نیز در رفتار مسئولان تجلی می‌یابد. وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم برای بررسی وضعیت توسعه در استان، میزان طرح‌های عمرانی است عنوان کرد:طرح‌های عمرانی نبض اقتصاد جامعه هستند که با ایجاد زیرساخت شرایط را برای جذب سرمایه دولتی و خصوصی فراهم می‌کند. آریانژاد خاطرنشان کرد: طی دهه‌های گذشته طرح‌های عمرانی فراوانی در حوزه آب و برق کلنگ‌زنی شد که این اقدامات امیدهای زیادی را در خصوص نوسازی استان کردستان به ‌وجود آورد، اما خروجی این طرح‌ها چندان مطلوب نبود که خوشبختانه در دولت جدید به مطالبات بحق مردمی جامه عمل پوشانده شد و امروز بصورت عینی و ملموس می‌توان پیشرفت در کل پروژه‌های صنعت آب و برق استان را، ملاحظه کرد.