شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۴۶:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ساعت ۱۹:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان:

مردم محور اصلی در برگزاری انتخابات هستند/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات و تبیین نقش آن در امنیت پایدار/ بخشداران در ایجاد فضای پرشور انتخابات سالم اهتمام ورزند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با بیان اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر نقش بسزای مردم در انتخابات است گفت: نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری بر اساس چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “محمد رضایی” امروز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه در همایش بخشداران استان با موضوع برگزاری انتخابات که در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد ، با بیان اینکه دی ماه با دهه مقاومت عجین شده است، فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به فرآیندهای حوزه انتخابات گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم محور است کما اینکه همه دولت‌ها مکلف به اجرای انتخابات هستند اما شروع انتخاب در ایران بر پایه مردمی بنیان گذاری شد و این امر نشانگر این است که جمهوری اسلامی و قانون اساسی بر پایه نظر، رای و گفتار مردم شکل گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان به ارکان اصلی انتخابات با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گریزی زد و گفت: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت مولفه‌های انتخاباتی هستند و باید همگان در چارچوب تحقق این مولفه‌ها گام برداریم.

رضایی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو، اظهار کرد: تمام تلاش ما حضور حداکثری در حوزه مشارکت است و در این شاخص نیازمند کار بیشتر هستیم‌.

وی شناخت جامعه هدف توسط تمام دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و سازمان‌های غیر دولتی را ضروری دانست و به مرحله تبلیغی و تبیینی انتخابات اشاره کرد و افزود: لازمه کار انتخابات اعلام این موضوع و حضور مردم در ایجاد شور انتخاباتی و نقش آن در حفظ آرامش و امنیت جامعه باید تبیین شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان،بخشداران را مسئول مستقیم انتخابات در سراسر کشور دانست و افزود: تمهیدات لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم اندیشیده شود.

رضایی با ذکر اینکه در سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات، بخشداران سهیم هستند، به ایفای نقش تاثیرگذار آنها  در حوزه انتخابات تاکید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هجمه‌های زیاد دشمنان و بدخواهان برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات همیشه وجود داشته و خواهد داشت بنابراین ترغیب جامعه برای مشارکت در انتخابات ضروری است‌.

رضایی با اشاره به اینکه امسال مبنای رای‌گیری در انتخابات فقط شناسنامه نیست، افزود :
انتخابات امسال آنلاین بوده و خلاف این را نمی‌پذیریم لذا بخشداران نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها برای آنلاین بودن تمام مکان‌های اخذ رای اقدامات لازم را انجام دهند.