شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۵۸:۵۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ساعت ۱۰:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در مراسم گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و نکوداشت مقام والای «مادر و زن» عنوان کرد:

فاطمه زهرا (س)، افضل زنان و برترین بانوی جهان است/ گوهر با عظمت وجود زنان در نظام آفرینش آراسته به کرامت است

استاندار کردستان با تبیین فضایل اخلاقی و معنوی حضرت فاطمه (س)، گفت: بانوی دو عالم، زهرای اطهر (س)، مظهر کمالات الهی، برترین اسوه و بهترین زنان دو عالم از لسان پیامبر اعظم (ص)، معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”، امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در مراسم بزرگداشت روز مادر و دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار استان کردستان همزمان بامیلاد با سعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) که در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم برگزار شد، سالروز ولادت با سعادت کوثر امامت و ولایت، اسوه تمام عیار مکارم اخلاق و قله رفیع فضایل، حضرت فاطمه زهرا(س)، بزرگداشت مقام زن و روز مادر را تبریک گفت.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه و نقش زنان در نظام اسلامی اظهار کرد : نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه(س) به نام روز مادر و زن، بهترین انتخاب بوده است چرا که این بزرگ بانوی جهان اسلام یکی از برترین‌های خلقت به شمار می‌رود.

استاندار کردستان با بیان اینکه گوهر باعظمت وجود زنان تا عمق خلقت بشریت پیش می‌رود، افزود: زنان در اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند.

زارعی کوشا با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نزد پیامبر اکرم (ص) جایگاه ویژه‌ای داشت، تصریح کرد: به نقل از روایات بزرگان اهل تشیع و تسنن و منابع مختلف، به‌طور متواتر به تبیین فضایل وجودی، مقام و شخصیت معنوی حضرت فاطمه زهرا(س) مظهر کمالات الهی، نه تنها برای زن مسلمان یک الگوی بزرگ و بی همتاست بلکه می‌تواند برای تمام زنان عالم اسوه پاکی، عفت و دینداری باشد.

وی با بیان اینکه، حضرت فاطمه(س)، بالاترین و برترین موجود در بین مخلوقات برگزیده زنان است، افزود: این مادر فقط مادر حسنین (ع) و زینبین(س) نیست بلکه مادر امت اسلامی محسوب می‌شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شرایط جامعه، زنان بسیاری در حوزه کار،  فعالیت و زحمت مضاعف بر عهده دارند لذا شایسته است که جایگاه و مقام این قشر عظیم از جامعه را بزرگ بشماریم و زمینه تکریم، رفاه و آسایش بیشتر را برای آنان فراهم آوریم.

گفتنی است؛ در این همایش، از مادران، همسران و خواهران شهدای گرانقدر، تجلیل شد.