یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۱:۳۵:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ساعت ۰۹:۱۲
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه شورای مسکن عنوان کرد:

ابلاغ نرخ سود بانکی ۱۸ درصد تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن/ بازپرداخت وام مسکن پلکانی می شود / اجازه تغییرکاربری اراضی عمومی به مسکونی را نمی‌دهیم

استاندار کردستان گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن کشور، نرخ سود بانکی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز یکشنبه ۱۷ دی ماه در جلسه شورای مسکن که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، با تاکید بر تلاش جهادی برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن و اینکه در شهریورماه سال آینده با محوریت چند واحد مسکن ملی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل متقاضیان خواهد شد، خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی اظهار کرد: جلسه آینده این مهم را با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت قطعی اعلام کنید.

وی ضمن قدردانی از مشارکت بانک‌ها در خصوص اهدای تسهیلات بانکی، ادامه داد: هر بانکی در راستای تخصیص تسهیلات تعهداتی پذیرفته، باید به تعهدات خود عمل کند، این جزو مصوبات شورای مسکن است و مسئولان باید در این راستا اهتمام ورزند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نرخ سود تهسیلات مسکن ملی ۲۳ درصد نیست، بلکه ۱۸ درصد و دولت ۵ درصد آن را تقبل می‌کند، عنوان کرد: بانک‌ها ملزم به رعایت این مصوبه هستند، بر اساس هماهنگی انجام شده دو سال اول پرداخت تسهیلات و تقسیط، پنج میلیون تومان در نظر گرفته شده و سال‌های بعد به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه گاهی درخواست هایی برای طرح در کمیسیون ماده ۵ پیشنهاد و ارائه می‌شود که جای تعجب دارد، افزود: برخی درخواست‌ها برای تغییر کاربری های عمومی به مسکونی خارج از طرح نهضت ملی مسکن پذیرفته نیست و به هیچ وجه راه و شهرسازی اجازه پذیرش چنین درخواستی را ندارد و معاونت عمرانی استانداری نیز زیر بار چنین درخواست‌هایی نمی‌رود، فرقی هم نمی‌کند از طرف کدام دستگاه ها یا اشخاص باشد .

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های مرتبط مبنی بر توجه به نفع عمومی در راستای رضایتمندی شهروندان، تاکید کرد : تا زمانی‌که بنده باشم به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهم داد، این درخواست ها نوعی رانت جویی و مصداق فساد اداری است .

استاندار کردستان با بیان اینکه  بسیاری از بافت‌های محلات سنندج فرسوده و رسیدگی به این امر تکلیف دستگاه‌های ذیربط است افزود: زندگی شهرنشینی قاعده و قانون دارد، باید مطابق الزامات قانونی مسکن، شبکه ارتباطی و حرکتی و خدمات شهری هریک در جای خود محفوظ باشد.
زارعی کوشا خواستار همکاری و تعامل تمامی دستگاه ها در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن شد .

در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده درزمینه نهضت مسکن ملی، پیش خرید پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال جاری، پیگیری انعقاد ۱۵۰۰ واحد سهمیه تامین شده،  تعیین سهم نهضت ملی و قرعه‌کشی متقاضیان اراضی جهاد کشاورزی، گروه‌بندی متقاضیان دهگلان، تعیین تکلیف تقسیط تسهیلات مسکن مهر، بازدید مشاورین املاک در سطح استان، شیوه نامه تامین مالی آماده سازی زمین، تسهیلات مسکن، الحاق و بازنگری طرح‌های هادی در روستاها، مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.