یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۵:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ساعت ۱۲:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

تجلیل از برگزیدگان نمونه واحدهای صنعتی و معدنی با حضور استاندار کردستان:

دلسرد کردن سرمایه‌گذاران مصداق خیانت به مردم کردستان است

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه دلسرد کردن سرمایه‌گذاران مصداق خیانت به مردم کردستان است، گفت: توانمندی اقتصادی و قطع وابستگی اقتصادی کشور، علاوه بر ارتقاء شاخص های اقتصادی، به رفع آسیب‌های اجتماعی، تقویت امنیت و امیدآفرینی هم کمک می کند و تحقق اهداف کشور را بدنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،  “اسماعیل زارعی کوشا” امروز یکشنبه ۱۷ دی ماه، در مراسم گرامیداشت و تجلیل از واحدهای  صنعتی و معدنی نمونه استان کردستان که درمحل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) برگزار شد اظهار کرد: در بیش از  ۲ دهه اخیر عناوین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نوعی صبغه اقتصادی داشته است که این امر نمایانگر اهمیت حوزه اقتصاد و حمایت از کار و تولید است.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز کشور و تحریم‌ها، شعار سال‌های اخیر جنبه اقتصادی داشته و  امسال نیز مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ضرورت توجه به اقتصاد بر کسی پوشیده نیست، افزود: این نظام و مملکت روئین تن یک چشم اسفندیاری به نام اقتصاد دارد که دشمن آن را هدف قرارداده و برای ضربه زدن به آن تمام تلاش خود را به کار بسته است‌.

زارعی کوشا تصریح کرد: توانمندی اقتصادی و قطع وابستگی اقتصادی کشور، علاوه بر ارتقاء شاخص های اقتصادی، به رفع آسیب‌های اجتماعی، تقویت امنیت و امیدآفرینی هم کمک می کند و تحقق اهداف کشور را بدنبال دارد.

وی شأن خود و مدیران در ارتباط با حوزه تولید را،  تسهیل‌گری عنوان کرد و تولید‌کنندگان را مبارزان جنگ تمام عیار اقتصادی که با همه توان در مقابل چالش‌های ناشی از این جنگ ایستادگی می کنند.

وی توانمند بودن در خلق ثروت از مسیر کار و تلاش مشروع را ممدوح و مطلوب دانست گفت: تولید ازجمله بالاترین کارهای خیر وتولیدکنندگان بزرگترین، خیّران محسوب می‌شوند.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه دلسرد کردن سرمایه‌گذاران مصداق خیانت به مردم کردستان است، اضافه کرد: اگرچه نگاه مدیران به حوزه تولید عمدتا مبتنی بر تسهیل‌گری است اما در بدنه کارشناسی هنوز مشکلاتی داریم بر همین اساس مدیران لازم است نظارت بیشتر و ورود جدی تری به این موضوعات داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان وظیفه دولت است یادآور شد: مجموعه بانک‌ها در استان همراهی و تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران دارند اما نمی توان برخی محدودیت ها در منابع و چالش های ناشی از مقررات بعضا غیرجامع را نادیده گرفت.

استاندار کردستان اظهار کرد: استان‌های زاگرس نشین که نیاز به حمایت جدی در حوزه اقتصادی دارند باید از برخی سیاست های بانکی معاف شوند تا در چالش تناقض بین برخی سیاست گذاری ها و واقعیت های موجود دچار آسیب مضاعف نشوند.

وی عنوان کرد: در موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات بیش از یک سال است که پیگیری می‌کنیم و در جلسات متعدد اعلام کرده‌ایم که معاملات در مرزهای ما ریالی است و این مسأله انگیزه را از صادرکنندگان گرفته است که امیدواریم این مشکل هرچه زودتر به صورت کامل رفع شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله منابع بانکی محدود، نیاز بخش تولید برای سرمایه در گردش، ابلاغ کامل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ از درخواست‌هایی بود که در نشست استانداران مطرح شد.

زارعی‌کوشا بیشترین کاهش نرخ تورم در شهریور و آذرماه امسال و کسب رتبه سوم در پرداخت تسهیلات را از دیگر دستاوردهای قابل تحسین استان برشمرد و گفت: ظرف ماه‌های آینده شاهد حضور و سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ‌کشور در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ذخایر معدنی کردستان از مرز یک میلیارد تُن عبور کرد، ادامه داد: در بخش معادن نیز پیرو عملیات ژئوفیزیک هوایی که با اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی در سال گذشته انجام شد نتایج امید بخشی بدست آمده است.

طبق اظهارات استاندار کردستان، در یک سال گذشته ۷ همت اعتبار وارد استان شده و به حوزه عمرانی اختصاص یافته است.

زارعی کوشا از برگزاری جشن احیای ۷۰ واحد تولیدی در استان خبر داد و افزود: بهارسال آینده نیز جشن سرمایه‌گذاری در کردستان برگزار خواهیم کرد.