شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۳:۵۷:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ساعت ۱۲:۴۶
لینک کوتاه مطلب:

در دیدار استاندار کردستان با رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور مطرح شد:

پیگیری تامین اعتبار طرح‌های مهم شهری کردستان و اربعین حسینی/ افزایش سهمیه قیر شهرداری‌ها /ضرورت رفع نقاط حادثه خیز /اصلاح جاده‌های کردستان اصلی‌ترین مطالبه مردم است/سنجش نقش گردشگری مذهبی اربعین در توسعه پایدار شهرهای گذرگاهی/رضایتمندی استاندار از مدیریت شهرداری سنندج

استاندار کردستان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های شهری و اصلی‌ترین نیازهای استان در راستای تکمیل زیرساخت‌ها و میزبانی بهتر در اربعین سال آینده،رضایت مردم از محیط شهری و رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی را مهم اعلام کرد و گفت: اصلاح جاده‌های کردستان مطالبه مردم و نیازمند اعتبار است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با استاندار کردستان، شهردار سنندج و مسئولین ارشد استانی در دفتر استاندار، دیدار و گفت‌گو کردند و در این دیدار سه‌جانبه مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و حوزه زیرساخت‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه استاندار کردستان، با اشاره به وضعیت تردد زوار اربعین، مسیرها، تقاطع‌های پرازدحام، نیاز شهرهای استان بخصوص مریوان برای میزبانی شایسته از زائران اربعین، مهمترین طرح‌ها و راه‌کارهای استان در حوزه زیرساخت را تشریح کرد که با موافقت رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همراه و مقرر شد اعتبارات لازم برای اجرای این طرح‌ها در اختیار استان قرار گیرد.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت ساماندهی مسیر شهر مریوان به مرزباشماق برای سهولت تردد زوار اربعین، پیگیری تامین اعتبار طرح‌های مهم شهری و اصلی‌ترین نیازهای استان در حوزه زیرساخت‌ها، لزوم بهسازی و نوسازی جاده‌های اصلی و محورهای مواصلاتی، خواستار تخصیص اعتبار و نگاه ویژه در حوزه‌های عمرانی به کردستان شد تا میزبانی بهتر و مطلوب‌تری در در اربعین سال آینده کلید زده شود.

وی به بازخوانی ابعاد گوناگون در بستر اربعین گریزی زد و گفت: با توجه به مواهب خدادادی کردستان، حماسه اربعین در رونق اشتغال، اقتصاد و افزایش درآمد، تاثیر قابل توجهی بر توسعه گردشگری استان داشته است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ساماندهی جاده‌های مریوان منتهی به مرز باشماق، نیازمند تصمیم ملی است، افزود: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه اصلاح جاده‌های کردستان نیازمند اعتبار است افزود: اصلاح جاده‌های استان و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی، مهمترین مطالبه مردم است کما اینکه طی دو سال اخیر دولت نگاه ویژه‌ای به احداث راه و استاندارد سازی جاده‌های استان داشته است.

وی با بیان اینکه شهرهای كردستان كمربندی ندارد، عنوان کرد: شهرهای استان حتی يك متر كمربندی ويژه خودروهای سنگين ندارد و اين خودروها ناگزير از داخل شهر عبور می‌کنند و مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند.

استاندار کردستان ضمن ارزیابی کیفیت محیط شهری و تاثیر آن در ارتقاء رضایتمندی شهروندان، از اقدامات شهردار سنندج، قدردانی کرد و گفت: رضایت مردم باید محور فعالیت‌های شهرداری‌ها قرار گیرد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری، تامین ماشین‌آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اهمیت تکمیل پل گاران در مربوان، رفع کمبود ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری و برخی موضوعات و مباحث مربوط به حوزه مدیریت شهری و روستایی، از محورهای گفتگوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های با استاندار کردستان و دیگر حاضرین در جلسه بود.

در این نشست مقرر شد در زمینه روکش آسفالت برخی جاده‌های اصلی، اختصاص ماشین الات مورد نیاز شهرداری‌هاو تامین قیر مورد نیاز، رئیس سازمان شهرداری‌های کشور تمهیدات لازم را  بیاندیشد و اقدامات لازم را انجام دهد که با پیگیری‌های استاندار کردستان و شهردار سنندج به طور قطع عملی خواهد شد.