جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۲۷:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت ۱۵:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر؛

پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای «کیلک» سنندج افتتاح شد

با حضور استاندار کردستان، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، و جمعی از مسئولان استانی، پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای کیلک شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر
پروژه تأمین آب اراضی کشاورزی روستای کیلک شهرستان سنندج با حضور
استاندار کردستان، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک و جمعی از مسئولان استانی، با هدف افزایش امنیت غـذایی از طریق توسعه باغات و افـزایش تولید محصولات کشاورزی، تثبیت جمعیت، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت و ارتقای شاخص درآمد سرانه استان به بهره‌برداری رسید.

در قالب این پروژه ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای «کیلک» شهرستان سنندج به آبی تبدیل می شود و برای ۱۸۰ نفر در قالب ۲۴ خانوار تثبیت و ایجاد اشتغال می شود و ارزش کنونی این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است.

احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ساختمان‌های وابسته شامل ۳ دهنه استخر ذخیره،۶ دهنه چاه تامین آب، ۲ باب پست برق و ۲ باب نگهبانی – اجرای خط انتقال لوله فولادی به قطر ۳۰۰۰ میلیمتر وطول ۵/۷۹ کیلومتر – تامین برق ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات وابسته به حجم ۱ مگا وات – تامین تاسیسات برقی و مکانیکی شامل خط انتقال برق، تابلوهای برق و الکتروپمپ‌ها و شیرآلات مربوطه از جمله عملیات انجام گرفته در این پروژه بوده است.