جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۵:۴۳:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

عمل به وعده با هدف شتاب‌گیری روند توسعه در کردستان؛

افتتاح ۱۹۵ پروژه ویژه دهه فجر در بیجار/ آغاز اولین بارگیری محموله ریلی از کردستان به عراق/ قطعه اول جاده همدان بیجار به بهره‌برداری رسید

استاندار کردستان گفت: در فاصله هفته دولت تا ایام دهه مبارک فجر امسال،  ۱۹۵ پروژه با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان بیجار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز جمعه ۲۰ بهمن ماه جاری، در آئین افتتاح قطعه اول جاده همدان بیجار اظهار کرد: امروز توفیق حضور خدمت در بین مردم شهرستان بیجار را داریم که سهم بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشتند و  شهدای زیادی را از همان سپیده دم انقلاب تقدیم کردند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به سفر ریاست جمهوری به استان کردستان
۱۹۵ پروژه با رقم بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان از حد فاصل هفته دولت تا دهه فجر در شهرستان بیجار به بهره‌برداری رسید که پروژه‌های قابل افتتاح امروز نیز  از جمله آن طرح‌ها است.

استاندار کردستان با اشاره به بهره‌برداری از طرح تعریض محور بیجار- همدان به عنوان یکی از طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان که امروز همزمان با ایام دهه فجر با حضور دیگر مسئولان افتتاح شد، افزود: برخورداری شهرستان بیجار از حیث بزرگ راهی نسبت به جمعیت از سرانه بیشتری در کشور برخوردار است و انتظار داریم این اقدام در سایر محورهای  این شهرستان انجام شود.

زارعی کوشا اضافه کرد: بیشترین میزان راه سازی و بزرگ راه در بیجار و در همین دو سال انجام شده است.

وی یادآور شد: در کمتر از سه ماه از بهره‌برداری خط ریلی در استان کردستان، امکان حمل و نقل باری در استان و این خط فراهم شد و از این حیث فاصله کوتاه از بهره‌برداری از خط و راه‌اندازی حمل کالا، رکورد دار خطوط کشور شدیم.

استاندار کردستان از افتتاح ایستگاه باری دو سر از حد فاصل سمت  قروه همدان خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار تن کلینکر کارخانه سیمان کردستان از این طریق به ایستگاه دوسر و سپس به شلمچه و برای صادرات به کشور عراق می‌رود.

زارعی کوشا اضافه کرد: ما وعده یک میلیون تن در سال را در ابتدای کار داده بودیم و خوشبختانه در ابتدای این کار ۵۰۰ هزار تن تأمین شده و امیدواریم سایر معادن مثل فولادها از ظرفیت حمل و نقل ریلی استفاده کنند.