چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۴:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲ ساعت ۲۲:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

تداوم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی در ادامه سفر استاندار به دهگلان؛

افتتاح تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای/بهره‌برداری از ۴۲۰۰۰ متر مربع آسفالت معابر روستایی

تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان به عنوان دوازدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان با اعتبار ۴۸۵ میلیارد ریال و برای جمعیت ۵۳۸۸ نفری این روستا در افق طرح با حضور استاندار کردستان بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز چهارشنبه دوم اسفند ماه
با حضور استاندار کردستان و مدیران استان، طرح هادی و آسفالت معابر اصلی روستای قروچای دهگلان با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه و ۴۲ هزار مترمربع آسفالت انجام شده که معادل کاردر ۱۰ روستاست، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

با توجه به اینکه بکی از فعالیت های مهم بنیاد مسکن، اجرای طرح هادی روستایی است که در یکی دو سال اخیر، جهش قابل توجهی در این حوزه اتفاق افتاده است بطوری که یکسال گذشته آسفالت معابر در ۱۲۰ روستای استان اجرا شد و در شهرستان دهگلان در مدت زمان یاد شده نیز معابر ۲۶ روستا آسفالت و ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

قبل از دولت سیزدهم، طرح هادی در ۳۴ روستای دهگلان اجرا شده بود و در این دولت، تاکنون آسفالت معابر ۳۹ روستای این شهرستان انجام شده است.

شهرستان دهگلان در زمینه شاخص اجرای طرح هادی ۱۹ درصد و مقاوم سازی مسکن روستایی ۲۰ درصد بالاتر از میانگین استانی است.

امروز همچنین با حضور استاندار کردستان تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای با هزینه ۴۸۵ میلیارد ریال برای جمعیت پنج هزار و ۳۸۸ نفری این روستا به بهره برداری رسید.

این پروژه شامل طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب و گامی موثر در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین محیط زیست است.

در این پروژه بیش از ۱۴ کیلومتر عملیات خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده و هزار و ۲۰۰ فقره انشعاب را زیر پوشش خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار می دهد.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۳۹۶ مترمربع احداث شده است و ظرفیت ۶۴۰ مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد.

تمامی مراحل طراحی و شبکه جمع آوری خط انتقال و احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای تا سال ۱۴۰۰ در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و منبع تامین اعتبار آن بانک توسعه اسلامی بوده که از ۱۴۰۰ به بعد تامین اعتبار انجام نشد و شرکت آب و فاضلاب کردستان با پیگیری انجام شده موفق به اخذ ردیف اعتبار ملی برای این تصفیه‌خانه شد؛ همچنانکه در زمان تحویل از شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

تصفیه خانه فاضلاب روستای قروچای دهگلان به عنوان دوازدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان و سومین تصفیه خانه فاضلاب روستایی پس از تصفیه خانه های روستایی حسین آباد و قلیان سنندج وارد مدار شده است، ضمن آنکه سه تصفیه خانه فاضلاب روستایی دیگر در روستاهای سراب قامیش سنندج، خامسان کامیاران و شوی بانه نیز در حال احداث است.