جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۱۰:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ساعت ۱۵:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

دیدار سرمایه گذاران چینی با معاون استاندار؛

آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین/ مشوق سرمایه گذاران خارجی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان به منظور اجرای طرح‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی در استان با هیئتی از سرمایه گذاران چینی دیدار و گفت‌گو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز شنبه ۲۶ اسفند ماه  سرمایه گذارانی از استان “ژجیانگ” یکی از استان‌های ساحلی در شرق کشور چین در قالب شرکت « بین المللی ئادا »برای سرمایه گذاری در استان کردستان در حوزه صنعت به منظور بررسی بیشتر شرایط و امکانات موجود در استان
با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در محل سالن شهدای گمنام دیدار کردند.

بر این اساس و در این دیدار ضمن بیان زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان مذاکرات و صحبت های مقدماتی  با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه در استان بیان شد و مورد بحث و تبادل نظر هیات چینی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در دیدار با این هیات چینی به فرصت‌های سرمایه گذاری و استقبال سرمایه گذاران خارجی از آغاز فعالیت تجاری در استان برای گسترش روابط تجاری گریزی زد و گفت: بیشترین تسهیل‌گری‌ها را برای ورود سرمایه گذاران خارجی در کردستان انجام می‌دهیم و شرایط ویژه‌ای با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم می‌کنیم کما اینکه برای نهایی شدن آن می بایست تمامی جوانب را در نظر گرفت.

“علی نوری” با بیان اینکه مشوق سرمایه گذاران خارجی هستیم، ویژگی‌ها و مزایای قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را تشریح کرد.

وی ظرفیت‌های استان کردستان در بخش تجارت، معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و تولید لوازم خانگی را بسیار بالا دانست و گفت: کردستان در مسیر توسعه مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم بوده و مسئولان نیز حمایت‌های جدی در این زمینه  را انجام می‌دهند.