شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۵۶:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ساعت ۱۸:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در نشست با شهرداران شهرهای تابعه کردستان مطرح کرد:

تسهیل سرمایه‌گذاری در پروژه های مدیریت شهری اولویت اول شهرداران باشد/ عملکرد شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام/  معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری ابزاری کلیدی در تحقق درآمدهای پایدار برای شهرداری است

استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها جبهه اصلی خدمات‌رسانی و ویترین خدمات دولت هستند و تلاش این نهاد عمومی از منظر شهروندان و مسافران برداشتی از خدمات کل نظام و دولت است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” روز یکشنبه ۲۶ اسفند ماه در نشستی با شهرداران شهرهای تابعه کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نام‌گذاری روز شهادت شهید باکری بزرگ‌مردی که اسوه کارآمدی و اخلاص است به نام روز شهردار، اقدامی ارزشمنداست.

وی با بیان اینکه شهید باکری مجسمه‌ای از اخلاص و فروتنی و تواضع بود و تنها شهیدی است که هرگز پیکرش بر نمی‌گردد افزود: امیدواریم همه ما بتوانیم شهدا را مقتدای خود و مورد الگو قرار دهیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه خدمت در شهرداری کار بسیار سختی است، گفت:
همه نوع خدمت از فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و غیره در شهرداری وجود دارد و کار، کار سختی است و جبهه اصلی خدمت‌رسانی هم شهرداری‌ها هستند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه کار در شهرداری مستمر بوده و تعطیلی برنمی‌تابد افزود: خدمت به مردم بالاترین ارزش‌هاست که کارکنان شهرداری این رسالت را به خوبی عهده‌دار هستند.

وی خواستار برگزاری یک همایش یک روزه با حضور شهرداران شد و اضافه کرد: مسائل و مشکلات را احصاء و در نشست یکروزه با حضور مدیران آن دستگاه های نظارتی مطرح کنید که چاره جویی کنیم.

استاندار کردستان گفت: اگر مردم از خدمات شهری رضایتمندی نداشته باشند این نارضایتی به عملکرد کل نظام تعمیم داده می‌شود و از سویدیگر هم اگر مدیریت شهری چابک باشد قطعا خروجی آن منجر به رضایتمندی و امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

زارعی کوشا عنوان کرد: گاهی پروژه‌های چند هزار میلیاردی تاثیری که در اجرای یک پل در شهروندان ایجاد می‌شود را ندارد و این مصداق تاثیرگذاری خدمات در شهرداری‌هاست.

وی با تاکید براینکه کار در شهرداری پرستیژ و کلاس نمی‌شناسد، اذعان کرد: شهردارانی موفق هستند که از میز و صندلی مدیریتی فاصله گرفته و در کف میدان حضور دارند و کار میدانی انجام می‌دهند.

استاندار کردستان گفت: کار میدانی هم می‌تواند رضایتمندی ایجاد کند و هم بازخورد زیادی دارد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه منابعی که بتواند گره‌های شهرداری‌ها را باز کند در اختیار دولت نیست، اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفته امروز در وضعیت خوبی قرار داریم و شاهد حرکت‌های بزرگ عمرانی در شهرهای مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت کارهای مشارکتی و پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی باید در اولویت شهرداری‌ها قرار گیرد.

استاندار کردستان در پایان ضمن تقدیر از شهرداری‌های سنندج و سقز برای انتشار آگهی‌ها از طریق سامانه ارشاد، خواستار این رویه در دیگر شهرداری‌های تابعه کردستان نیز شد.

بر اساس این گزارش بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری‌های استان کردستان ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شد.

سه دوره سفر رییس جمهور به استان مصوبات بسیار خوبی به دنبال داشت که بستر توسعه همه جانبه را فراهم کرد.

در حوزه عملکرد، شهرداری‌ها در ۳۳ نقطه به جمعیت شهری استان کردستان خدمت‌رسانی می‌کنند.

چهار شهرداری در استان کردستان به صورت سرپرستی و ۲۹ شهرداری دارای شهردار است و ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در شهرداری‌های سطح استان مشغول به خدمت هستند.

۵ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۲  شهرداری‌ها بود که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است به صورت میانگین میزان تحقق بودجه شهرداری‌های استان در سال‌جاری بالای ۶۴ درصد بوده است.

در کنار اختصاص ۱۷ هزار تن قیر، بیش از  ۸۰۰ میلیارد تومان کمک دولت به شهرداری‌ها در سطح استان بوده است.

۳۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۱۳ دستگاه شاسی و پنج دستگاه کمپرسی با ارزش ۳۵  میلیارد تومان نیز به شهرداری‌های سطح استان اختصاص داده شده است.

سطح خدمات در همه شهرها ارتقا پیدا کرده و شاهد ارتقای فضای سبز و بهسازی و آسفالت معابر در سطح شهرهای مختلف هستیم.

طی امسال در سطح شهرهای استان حداقل یک پارک احداث شده که نمود بارز آن در شهر سنندج است که چندین پارک بزرگ مقیاس اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.