شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۴۷:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۶ ساعت ۱۸:۵۷
لینک کوتاه مطلب:

تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ با حضور رئیس جمهور و استانداران سراسر کشور

نسخه شفابخش گذر از مشکلات اقتصادی مردمی کردن اقتصاد است /کردستان سومین استان در زمینه جذب گردشگر نوروزی

استاندار کردستان با بیان اینکه رسالت خطیر مسئولان، حمایت از تولید داخلی، اشتغال و جهش تولید است، گفت: بدون شک بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در اقتصاد و امر تولید نسخه شفابخش برای برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی استان است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز دوشنبه ششم فروردین ماه در جلسه
تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد: سالی که با تدبیر و ابلاغ مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است تاکید و تکرار تلاش برای تولید بیشتر با محوریت مشارکت عمومی و همان نسخه شفابخش بیماری مزمن اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به تکلیف همگان در برابر امر مقام معظم له که زمینه‌ساز توسعه ظرفیت‌ها برای مردمی کردن اقتصاد است، افزود: همانگونه که در ادوار گذشته زمینه حضور مردم در همه عرصه فراهم شد و به توفیقات بزرگی دست‌ یافتیم، امید که در این عرصه نیز با هدایت رهبری و تلاش همه مسئولان و ورود مردم عزیز  شاهد گره گشایی از مسائل اقتصادی و معیشتی باشیم.

استاندار کردستان با اشاره به اولین جلسه کارگروه شورای اقتصادی استان که روز گذشته برگزار شد بر استمرار این جلسات با حضور مدیران اقتصادی و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت : بر این اساس مقرر شد دستگاه‌های اقتصادی استان به صورت مستمر اهداف و برنامه های خود را در قالب برنامه ای جامع برای تحقق شعار سال و پیشنهادات خود را برای مشارکت بیشتر مردم در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری بویژه در حوزه تولید ارائه کنند.

طبق پیشنهاد زارعی کوشا این طراحی ها از طریق تاارنمای دستگاه‌های دولتی و صداو سیمای مرکز استان در معرض بررسی اساتید، نخبگان و جامعه دانشگاهی قرارگیرد و جمع سپاری شود تا از بهترین راهکارها برای تحقق آنچه که مقام معظم رهبری تکلیف فرموده‌اند بهره بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: درطول قریب به یک و نیم دهه گذشته شعارهای سال همواره محوریت اقتصادی داشته و امسال باز تاکید بر این مهم نشان دهنده نقطه ضعف ما در حوزه اقتصاد است که باید نقطه تمرکز ما باشد.

به گفته استاندار بویژه در برخی از شاخص‌های اقتصادی در طول سالیان متمادی به دلایل مختلف شرایط مناسبی حاکم نبوده و نیست لذا امیدواریم بتوانیم با انگیزه مضاعف از این فرصت برای رفع گره‌های اقتصادی بهرمند شویم.

زارعی کوشا با بیان اینکه طبق آمار رسیده کردستان در نوروز امسال تا کنون سومین استان در زمینه جذب گردشگر بوده است، افزود: با توجه به پتانسیل‌‌های ویژه و معرفی شایسته استان، در طول ایام نوروز تاکنون شاهد سفرهای گسترده مسافران و گردشگران به استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش نزولات جوی و شرایط آب و هوایی در چند روز اخیر و هم اکنون و عنایت به افزایش سفر به استان یاد آور شد: بارش باران و نزولات جوی در استان نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت  تراز مثبتی داشته که جای شکر گزاری است اما این شرایط قدری مسافران را با مخاطره مواجهه کرده لذا امیدواریم با احتیاط بیشتر رانندگان شاهد اتفاقات ناگواری در استان نباشیم و همه گردشگران در کمال سلامت و آرامش با خاطرات خوب، لحظات به یاد ماندنی را در این استان داشته باشند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از کارکنان کردستانی برای کمک به آزادی زندانیان دعوت کرد
به پویش جشن گلریزان در سال جاری بپیوندند و هرکس به اندازه وسع خود در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سهیم باشند.

زارعی کوشا از تمامی کارمندان دولتی و شرکت‌ها درخواست کرد در صورت تمایل یک روز از حقوق خود را به این امر خدا پسندانه اختصاص دهند، تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کردستانی به لطف الهی فراهم شود و بتوانند به آغوش گرم خانواده بازگردند.